Divizia germana a Citigroup, ale carei principale venituri provin din credite de consum pentru orice fel de produse, de la televizoare la autoturisme, a contribuit cu aproape 3% la profitul inainte de impozitare inregistrat in 2006.

Divizia germana este punctul central al afacerilor bancii in Europa si orice separare ar putea semnala o schimbare a directiei pentru cea mai mare banca americana. Desi este profitabila, afacerea bancara de retail a Citi din Germania - care foloseste brandul Citibank - s-a confruntat cu o competitie acerba si cu scadere a profiturilor si este o prima candidata pentru schimbarea de strategie.

Citibank Germania a inregistrat o scadere de 17% a profitului in primele sase luni din 2007, la 264 milioane euro, continuand declinul abrupt inregistrat in ultimii ani.

In sectorul american al creditelor de consum, grupul s-a confruntat cu dificultati mai mari si a afisat anul trecut o pierdere de peste 600 milioane dolari, fata de un profit de 1,9 miliarde dolari in 2006.

"Daca pretul va fi potrivit, Citibank Germania ar putea fi vanduta", a declarat o sursa avizata.

Citeste si:

Citi a refuzat sa comenteze ceea ce a numit speculatii.

Directorul executiv Citigroup, Vikram Pandit, care l-a inlocuit pe Chuck Prince dupa ce turbulentele din piata au dus compania intr-o criza, cantareste optiunile si ar putea oferi primele sale opinii vinerea viitoare, in momentul in care banca isi va anunta rezultatele din primul trimestru.

La inceputul acestui an, mai multe banci au fost interesate sa preia Citibank Germania, insa la acel moment li s-a spus ca nu este de vanzare, a declarat sursa. Fostul manager pentru Germania si restul Europei a incercat sa puna capat aceste zvonuri.

Citibank, care a acordat credite de peste 10 miliarde euro in Germania si are 3,2 milioane clienti, este cel mai mare jucator in piata germana a creditelor de consum, cu o cota de piata de aproape 7%.