Gazprom Neft, divizia petroliera a grupului rus Gazprom, a anuntat vineri ca planuieste sa isi dubleze productia de petrol pana in 2020 la doua milioane de barili pe zi, cu un sfert mai mult fata de trimestrul precedent, informeaza Reuters, potrivit NewsIn.
Directorul departamentului petrochimic al Gazprom Neft, Roman Yefimycev, a declarat ca firma va produce 100 milioane tone de petrol pe an pana in 2020, cu 25% mai mult fata de estimarile initiale de 80 milioane tone.

Gazprom Neft, numarul cinci in industria petroliera din Rusia, se confrunta cu o scadere a productiei de cand fostul proprietar, miliardarul Roman Abramovici, a vandut firma, numita atunci Sibneft, catre Gazprom in 2005.

Compania, ce a produs aproximativ 43 milioane de tone de petrol in 2007 a anuntat ca se asteapta ca Gazprom sa cedeze dreptul de exploatare la toate cele 11 campuri petroliere ale Gazprom in urmatorii trei ani, ceea ce ar putea duce la o sporire a productiei.
Gazprom a produs 13,2 milioane tone de petrol din aceste zacaminte anul trecut.

Gazprom Neft a declarat ca planuieste sa investeasca pana la patru miliarde de dolari pe an pana in 2020, sau aproximativ 50 miliarde dolari in total, pentru a spori productia.

Yefimycev a precizat ca Gazprom Neft urmareste sa tripleze rafinarea la 76 milioane tone de petrol pe an pana in 2020, de la 28 milioane de tone cat a procesat in 2007.

Potrivit mass-mediei din Rusia, directorul executiv al Gazprom Neft, Alexander Dyukov, a spus ca firma sa va analiza o cooperare cu grupurile occidentale Eni, Royal Dutch Shell sau Chevron.

Yefimycev a declarat ca Gazprom Neft planuieste sa-si extinda capacitatea de productie la rafinaria din Omsk la aproximativ 19 milioane de tone pe an pana in 2015, de la 16 milioane de tone cat produce la ora actuala.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri