Wall-Street.ro: Cum vedeti piata de lubrifianti premium din Romania? Ar putea creste anul acesta?

Alexander Trukhan: In ultimii ani, piata romaneasca s-a contractat, iar anul trecut a ajuns la 55 de kilotone, ca urmare a crizei financiare din Uniunea Europeana si a lipsei de lichiditati. Recuperarea pietei va depinde in mare masura de situatia economica din Uniunea Europeana in general. In urmatorii 3-4 ani, ne asteptam la un consum in crestere la 60-65 kilotone.

Wall-Street.ro: La ce valoare se ridica piata europeana de lubrifianti premium?

Alexander Trukhan: Estimez piata totala europeana de lubrifianti la 5 milioane de tone metrice.

Wall-Street.ro: In ce tari are fabrici Gazpromneft si de unde este aprovizionata Romania?

Alexander Trukhan: Gazpromneft detine cinci unitati de productie lubrifianti, dintre care trei sunt in Rusia (Moscova Fryazino, Yaroslavl si Omsk), una in Italia (Bari) si una in Serbia (Novi Sad). Produsele Gazpromneft-Lubricants sunt livrate in Romania din toate cele trei tari.

In 2012, Gazprom Neft a deschis fabrica din Omsk, una dintre cele mai moderne fabrici de lubrifianti din Rusia si CSI, cu o capacitate totala de productie de 180.000 de tone. Aici sunt produsi si lubrifiantii premium G, uleiuri de motor G-Energy pentru autoturisme, uleiuri G-Profi pentru vehicule comerciale, uleiuri de transmisie G-Box si G-Truck (pentru autoturisme si vehicule comerciale), uleiuri pentru motoare mici G-Motion si G-Wave.

Wall-Street.ro: Romania ar putea fi un loc bun pentru o fabrica?

Alexander Trukhan: In momentul de fata, Gazpromneft-Lubricants nu ia in considerare sa isi deschida o fabrica in Romania.

Wall-Street.ro: Cati angajati aveti in Europa si in Romania?

Citeste si:

Alexander Trukhan: Aproximativ 135 de angajati (70 Serbia, 50 in Italia si aproximativ 5 persoane care sunt responsabile de lubrifianti din Bulgaria si Romania).

Wall-Street.ro: Ce brand are cea mai mare contributie la cifra de afaceri, Gazprom Neft sau G-Energy?

Alexander Trukhan: Brandul Gazprom Neft, destinat automobilelor, detine cea mai mare pondere in cifra de afaceri. In acelasi timp, linia de produse premium G-Energy a demonstrat un ritm de crestere ambitios in cele mai multe tari unde este prezenta. Anul trecut, Gazprom Neft a revizuit portofoliul de produse si in prezent dezvolta lubrifianti premium in concordanta cu strategia dual-brand G-Energy/Gazpromneft. Prin urmare, productia brandului SibiMotor a fost oprita.

Wall-Street.ro: Care sunt cele mai bune piete pentru produsele Gazpromneft-Lubricants?

Alexander Trukhan: Gazpromneft-Lubricants are o cota de 14% din piata lubrifiantilor in Rusia si opereaza pe pietele Uniunii Europene, Balcani, Ucraina, Belarus, Kazahstan, Asia Centrala si Orientul Mijlociu. Compania si-a extins anul trecut prezenta pe pietele internationale, ajungand la un total de 47 de tari si a inceput livrarile catre Ungaria, Republica Dominicana, Uzbekistan, Liban, Nigeria, Afganistan si altele.

Wall-Street.ro: Care sunt cei mai mari clienti ai Gazpromneft-Lubricants?
Alexander Trukhan:
Avem parteneriate cu producatori auto precum: Gaz, Kamaz, Mercedes-Benz Trucks Vostok, Autotor (GM, Hyundai).

Wall-Street.ro: Ce cota de piata are Gazpromneft-Lubricants in Rusia?

Alexander Trukhan: Gazpromneft este al treilea cel mai mare producator de lubrifianti din Rusia cu o cota de piata de 13%. Pana in 2025, intentionam sa ajungem la o cota de piata de 18%.

Pe piata din Romania, lubrifiantii Gazpromneft sunt comercializati prin benzinariile Gazprom deschise in 2012 de NIS Petrol, filiala din Romania a companiei sarbe NIS, controlata de grupul rus Gazprom. Pana la finalul anului, compania va avea 30 de statii de distributie carburanti in Romania.

G-Energy este prezent si la raliuri, in cel mai recent concurs desfasurat intre 18-20 iulie in Spania - Baja Aragon, echipa formata din Vladimir Vasilyev si Konstantin Zhiltsov a parcurs aproape 700 de kilometri si s-a clasat pe locul 4 dintr-un total de 67 de echipe.