Grupul aerian franco-olandez a declarat ca Alitalia i-a cerut sa-si clarifice pozitia dupa incheierea negocierilor cu sindicatele italiene, privind conditiile de dupa preluare, ce au fost stabilite in principiu cu managementul companiei.

"Air France-KLM a precizat companiei Alitalia ca aranjamentele contractuale anuntate pe 14 martie privind lansarea unei oferte publice pentru preluarea Alitalia nu mai sunt valabile; conditiile precedente care trebuiau indeplinite inaintea lansarii ofertei nu au fost indeplinite", au declarat reprezentantii grupului.

Conditiile stabilite de Air France-KLM includeau primirea acordului sindicatelor si un nou guvern italian. Statul detine 49,9% din Alitalia.

Silvio Berlusconi, ce va deveni prim-ministru luna viitoare dupa castigarea alegerilor generale din 13-14 aprilie, a declarat ca nu va accepta oferta Air France in forma ei actuala, sperand ca un consortiu de investitori italieni vor face o alta propunere.

Un purtator de cuvant al guvernului condus de Romano Prodi a declarat ca executivul se va intruni intr-o sedinta in urmatoarele 48 de ore.

Guvernul actual de centru-stanga a purtat negocieri cu formatiunea de centru-dreapta condusa de Berlusconi privind viitorul Alitalia, informeaza NewsIn citand Reuters.

Air France-KLM a cerut guvernului italian sa acorde un credit de 300 milioane euro companiei Alitalia pentru a-i permite continuarea operatiunilor.

Potrivit analistilor, Alitalia mai are cateva saptamani sau luni pana va intra in faliment.

Citeste si:

Uniunea Europeana, ce a interzis continuarea acordarii ajutoarelor de stat pentru companie, a anuntat saptamana trecuta ca nu vede alte motive pentru acordarea de sprijin financiar companiei si ca orice imprumut trebuie sa se faca pe baze comerciale.

Speculatiile legate de modul in care guvernul italian finanteaza mentinerea operatiunilor Alitalia au crescut in ultimele zile.

Potrivit cotidianului Corriere della Sera, bancile italiene ar putea finanta cu 1-2 miliarde euro compania Alitalia, oferindu-i un an pentru cautarea unui investitor strategic.

Alitalia a precizat ca are nevoie de cel putin 750 milioane euro pana la jumatatea anului pentru a putea mentine operatiunile.

Berlusconi sprijina ideea unei contraoferte italiene, precizand ca exista posibilitatea unor negocieri si cu firma aeriana rusa Aeroflot.

Intesa Sanpaolo, banca italiana ce a sprijinit oferta initiala a companiei Air One, a anuntat ca ar fi interesata de o eventuala contraoferta in cazul unor conditii favorabile.

"La ora actuala nu suntem implicati in nicio negociere", a declarat presedintele bancii, EnricoSalza, citat de Ansa.

Alitalia ar putea convoca marti o intalnire cu sindicatele, potrivit unei surse sindicale.