Cel mai mare producator de bunuri alimentare din America de Nord, care detine marci precum Oreo (prajituri) si Oscar Mayer (carne semipreparata), a anuntat pentru primul trimestru un profit de 608 milioane dolari, adica 40 centi/actiune, fata de 702 milioane dolari, sau 43 centi/actiune, cat inregistrase in acelasi interval din anul trecut.

Excluzand elementele exceptionale, castigurile au fost de 44 centi/actiune, neschimbate fata de aceeasi perioada din 2007. Estimarea medie a analistilor pentru profit a fost de 41 centi/actiune.

Kraft, la fel ca cea mai mare parte a companiilor din sectorul alimentar, s-a confruntat cu scumpirea materiilor prime, cum ar fi faina sau cacao. Insa, in acelasi timp, Kraft face eforturi pentru a-si spori vanzarile si a cheltuit mai mult pe lansarea de noi produse si marketing.

Vanzarile au crescut in primul trimestru cu 20,8%, la 10,37 miliarde dolari, sustinute de scumpiri, de achizitionarea diviziei de prajituri a grupului Danone si de deprecierea dolarului, care a sporit valoarea vanzarilor de peste hotare.