Obama insusi a recunoscut ca prima economie mondiala nu a scapat de consecintele crizei, iar americanilor le-a reamintit realitatile dure ale momentului si amenintarea falimentului ce planeaza asupra constructorilor de automobile din tara, potrivit NewsIn.

"Nu voi pretinde ca aceasta zi marcheaza sfarsitul problemelor noastre economice. Nu reprezinta decat o suma a ceea ce vom face pentru a redresa situatia economica", a declarat Obama cu putin timp inainte de a semna legea la Denver, in Colorado, permitand punerea in aplicare a acestui plan care consta din investitii in marile santiere publice pentru a crea locuri de munca si din deduceri fiscale pentru a stimula consumul.

"Aceasta zi marcheaza insa inceputul sfarsitului. Inceputul a ceea ce noi trebuie sa facem pentru a crea locuri de munca in favoarea americanilor care se confrunta cu riscul de a fi concediati; inceputul a ceea ce noi trebuie sa facem pentru a le usura povara familiilor ingrijorate ca nu pot plati chiria luna viitoare; inceputul, primii pasi necesari pentru a ne repune economia pe baze mai solide si pentru a deschide calea catre crestere si prosperitate pe termen lung", a spus presedintele.

Potrivit lui Obama, planul va salva sau va crea peste 3,5 milioane de locuri de munca in doi ani si va pune bazele unei noi economii cu dezvoltare durabila.

Inainte de a promulga legea, Obama a vizitat o instalatie solara pentru a arata cum vor fi folositi banii in favoarea energiilor regenerabile.

Aprobarea acestui plan, saptamana trecuta, in Congres a reprezentat un succes pentru Obama, care a depus eforturi pentru a obtine adoptarea sa. El si-a pus semnatura pe lege chiar in orasul unde a adus speranta de schimbare pentru milioane de americani cand a acceptat sa-si reprezinte partidul la alegerile prezidentiale.

Citeste si:

Economia americana, care a pierdut 3,6 milioane de locuri de munca de la inceputul recesiunii, este totusi departe de a se afla la capatul crizei. Obama insusi a insistat asupra faptului ca acest plan nu va fi decat una dintre componentele activitatii guvernamentale.

Secretarul Trezoreriei, Tim Geithner, a prezentat saptamana trecuta un plan de stabilizare a sistemului financiar care nu a reusit sa convinga pietele.

In Arizona (sud-vest), statul lui John McCain, fostul sau rival din cursa pentru presedintie, Obama urmeaza sa anunte masuri pentru sectorul imobiliar, sectorul de unde a pornit criza.

Americanilor li s-a reamintit gravitatea momentului cu exemplul situatiei emblematicilor lor constructori de automobile. Ieri, doi dintre cei trei giganti din Detroit, General Motors si Chrysler, urmau sa informeze guvernul despre evolutia planurilor lor de restructurare, asa cum s-au angajat sa o faca pentru a beneficia de ajutorul federal si pentru a scapa de faliment.

In ultimele saptamani, administratia Bush a consimtit sa acorde constructorilor de automobile un ajutor de 17,4 miliarde de dolari. Din acest total, General Motors urma sa primeasca ieri ultimii 4 miliarde de dolari. General Motors si Chrysler trebuie sa foloseasca acesti bani pentru a redeveni viabile. Daca nu sunt capabile sa dovedeasca viabilitatea lor pe termen lung, pana la 31 martie, vor trebui sa dea banii inapoi.