Pentru prima oara in acest an, grupurile Volkswagen (VW) si BMW au reusit sa inregistreze impreuna o crestere a vanzarilor de automobile pe piata americana, informeaza Bloomberg. Aceasta realizare se datoreaza noilor modele introduse in luna august de catre cei doi mari producatori. Vanzarile a 15 marci europene au crescut cu 5,6% in comparatie cu anul trecut, ajungand la 101.572 de unitati. Marcile de automobile produse in SUA, Asia si Europa au fost mai bine vandute pe piata americana in acest luna, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, vanzarile sporind cu 3,8%. Numarul total de autoturisme Audi si Volkswagen comercializate, marci care apartin grupului Volkswagen, a crescut cu 2,7%, iar modelele Mini si Rolls Royce, aflate in proprietatea BMW, au castigat 18% in vanzari, potrivit datelor transmise de Autodata Corp. din Woodcliff Lake, New Jersey. „Rezultatele din luna august sunt mai mult decat imbucuratoare pentru Volkswagen, intrucat vanzarile companiei pe piata americana au fost in scadere continua in ultimii trei ani. VW va continua sa obtina rezultate pozitive pe parcursul intregului an“, a afirmat Jim Sanfilippo, analist la Automotive Marketing Consultants Inc. Modelul Jetta a fost innoit si acum este in topul vanzarilor VW (10.277 de unitati vandute in august), iar modelul BMW seria 5 este lider de vanzari la BMW. Noul VW Passat, scos pe piata in iulie, a urcat cu 7,4%, fiind achizitionate 5.965 de bucati.

Modelele producatorilor VW si BMW sunt cautate pentru ca au un consum mai redus

„Autoturismele VW sunt recunoscute pentru consumul lor scazut“, a spus Sanfilippo. „Americanii incep sa ia in serios problema carburantului, iar acest lucru este net in favoarea celor de la Volkswagen“, a adaugat Sanfilippo. Pe de alta parte, producatorii asiatici de autovehicule au ajuns sa detina o cota record pe piata americana in luna august - 29%, pe cand americanii de la Ford Motor Co. si General Motors Corp. au ajuns la cel mai slab nivel inregistrat vreodata pe durata unei luni, producatorii americani fiind grav afectati de preturile excesiv de mari ale benzinei. Honda Motor Co. este lider de vanzari, comparativ cu ceilalti producatori asiatici. Producatorii japonezi si sud-coreeni au vandut 578.277 de autoturisme si camioane.

Procentual, Honda a obtinut 23% din profituri, 14% Toyota Motor Corp., 15% Nissan Motor Co. si 9,3% Hyundai. Modelele asiatice au un consum redus de carburanti, dar sunt si multe modele hibrid, care functioneaza pe benzina si sunt prevazute cu un dinam/motor electric si cu acumulator. Alte modele nipone sunt pe motorina.