Hennes & Mauritz (H&M), al doilea retailer de imbracaminte din Europa, a raportat in primul trimestru o scadere a profitului la cel mai redus nivel din ultimii cinci ani, dupa ce marjele au fost afectate de intarirea dolarului si contractia economica care a descurajat cumparatorii, scrie Wall Street Journal.
“Planurile noastre de extindere raman valabile in continuare, exista oportunitati in aceasta piata”, a declarat directorul executiv Rolf Eriksen. Compania planuieste sa deschida 225 de noi magazine in cursul anului 2009.

Aceste stiri sunt in contrast cu cele ale rivalului spaniol Inditex, detinatorul Zara, care a raportat o stagnare a profitului si o crestere cu 10% a vanzarilor in anul financiar incheiat la 31 ianuarie. De asemenea, retailerul spaniol a renuntat la planurile de extindere ca raspuns la criza economica.

Compania suedeza H&M, al treilea retailer fashion pe plan mondial, dupa Inditex si Gap, a raportat o scadere a profitului net cu 12% in primul trimestru, afectata de cresterea exacerbata a costurilor de scadere a coroanei suedeze in fata dolarului, ce a facut cumpararea de articole de la furnizorii asiatici mult mai scumpa.

Profitul net in trimestrul incheiat la 28 februarie a scazut la 2,58 miliarde coroane suedeze (320 milioane dolari) fata de 2,94 miliarde coroane suedeze, cat era cu un an inainte. Veniturile au crescut cu 18%, la 23,30 miliarde coroane suedeze, putin peste estimari, 23,01 miliarde coroane suedeze.

Analistul Carnegie Securities, Niklas Ekman, a declarat ca raportul H&M a fost “evident mai rau decat se astepta” din cauza cresterii costurilor, care a cuprins cheltuielile pentru deschiderea de noi magazine, dar si impactul neasteptat de rau al intaririi dolarului.

H&M cumpara o proportie mare dintre articole de la producatori ieftini din Asia. Acestia ofera preturi scazute, ce reprezinta un important avantaj in momente in care consumatorii sunt atenti cu banii pe care ii cheltuie, dar si un dezavantaj din cauza expunerii la ratele de schimb ale monedelor.

In primul trimestru, H&M a raportat o crestere a vanzarilor online, dar comparativ cu acestea vanzarile traditionale au scazut sapte luni consecutiv. Vanzarile totale din luna februarie au crescut cu 1% fata de anul trecut, in timp ce vanzarile traditionale au scazut cu 8% fata de anul anterior. In medie, analistii se asteapta ca vanzarile totale sa creasca cu 3%.

Profitul brut din primul trimestru a scazut la 56,8%, de la 59,6%. Daca nu existau efectele negative al ratelor de schimb ale monedelor, profitul brut ar fi putut ajunge la 60,8%, potrivit H&M.

In timpul primului trimestru, H&M a deschis 13 noi magazine si a inchis patru. La sfarsitul lunii februarie compania detinea 1.748 de magazine. Majoritatea noilor magazine vor fi deschise in piete mature precum Germania, Franta, Statele Unite si Marea Britanie, dar planuieste deschiderea mai multor magazine in Rusia si Japonia, unde a deschis recent primele magazine.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri