Mercedes crede in hibride

Mai intai a fost prezentarea live a noului S-Klasse, seria care reprezinta cel mai bine brandul Mercedes Benz. O clasa despre care s-a vorbit toata vara si care si-a facut debutul la Frankfurt uimind pe toata lumea cu tehnologia incorporata: sistem de franare computerizat, sistem de vedere in infrarosu pe timp de noapte sau scaune multicontur cu masaj. Motoarele ce vor fi disponibile din aceasta toamna sunt cele pe benzina de 388 CP (V8) si de 272 CP (V6), urmand sa li se alature in lunile urmatoare un V12 de 517 CP (S600) si un CDI in sase cilindri de 235 CP (S320). S600 va fi mai puternic si va atinge 100 km/h in doar 4,6 secunde, dar si mai economic, de parca unui posesor de S600 ii mai pasa de consum.

Apoi a venit tehnologia DIRECT HYBRID si BLUETEC HYBRID, implementata pe noua S-Klasse, aceasta fiind, practic, ultima demonstratie a succesului pe care il are si, mai ales, il va avea in viitorul apropiat tehnologia hibrid. Mercedes a facut demonstratia utilitatii acestei tehnologii pe doua modele, S350 si S320, dotate in versiune hibrid si cu propulsoare electrice de mare putere. De altfel, BLUETEC HYBRID, combinatia diesel-electric, a fost prezenta in premiera pe un automobil. Dincolo de specificatiile celor doua hibride (care inseamna, pe scurt, putere mare/consum si noxe reduse) avem in sfarsit conturata evolutia acestui tip de propulsie mixta, DaimlerChrysler aflan-du-se intr-o avansata cooperare cu General Motors, aliantei alaturandu-i-se acum si compania bavareza BMW.

S-Klasse nu a fost insa singurul cal de bataie al celor de la Mercedes. Mult asteptata R-Class, crossover-ul care va avea doua lungimi, una pentru Europa si alta pentru SUA, vine sa completeze oferta companiei pe un segment din ce in ce mai activ, cel al MPV-urilor, modelul R fiind mai degraba un Grand Sports Tourer decat un minivan. Si clasa M are noutati, modelul ML63 oferind un motor AMG nou, 6,3 litri V8, de 510 CP, care va ajunge in final si pe alte modele ale Mercedes, printre care si cele din clasa R.

Crossover de la Kia, plus un nou Magentis

Toata lumea lucreaza de zor la un model crossover, iar Kia nu face exceptie: Multi S a fost desenat pentru a satisface nevoile clientilor, fiind un amestec de crossover, MPV si SUV, sau cel putin asa suna declaratiile oficiale. De fapt, Kia a inventat o noua clasa pe care a botezat-o CUV. Conceptul Multi S este un turism cu sapte locuri, cu un acoperis de sticla larg si garnisit cu detalii de tip MPV: buzunare, spatii de depozitare, o consola centrala si aer conditionat pentru fiecare dintre cele trei randuri de scaune. Are inclusiv porturi USB atasate sistemului de navigare DVD si un sistem audio surround. Modelul expus la salon este echipat cu un motor V6 Hyundai-Kia de 2,7 litri si o cutie automatica in cinci trepte. Deocamdata, Multi S nu are trasat cu exactitate nici un plan pentru intrarea in productie, urmand sa parcurga mai intai un proces de testare a pietei.

Tot de la Kia, parte a unui amplu proiect de cucerire a lumii, a fost prezentat noul Magentis, o componenta esentiala a respectivului proiect. Modelul a fost gandit pentru toate continentele si este rezultatul cooperarii unor echipe din Coreea, Germania si SUA. Produsul promite, fiind o surpriza placuta in comparatie cu generatia ce se pregateste sa predea stafeta.

Renault testeaza piata cu Egeus

Fara doar si poate, una dintre vedetele salonului a fost Egeus, de la Renault, conceptul care duce la extrem ideea unui offroad elegant, acea combinatie de coupé/sedan de lux 4X4, din ce in ce mai prezenta in mapele de prezentare ale producatorilor de automobile. De data aceasta insa, avem de-a face cu un model atent finisat, o linie ce va fi la fel de futurista si peste zece ani, un vehicul „sculptat parca dintr-o singura bucata de metal”, asa cum, pe buna dreptate, spuneau cei de la Renault. Desi perspectivele unei productii de serie nu sunt creionate inca, performantele dinamice, subliniate de un motor V6 de 3 litri, ar viza segmentul SUV-urilor compacte, dar si pe cel al crossoverelor nou-lansate.
Platforma lui Egeus va fi evident impartita cu Nissan, fiind posibil ca 2007 sa ne aduca doua modele offroad simultan, asa cum se va intampla cu surorile Almera/Megane. Acelasi stand prezinta conceptul Clio Renaultsport si noul Clio ce va fi lansat pe piata in curand.

Fratele japonez al Renault a adus la Frankfurt, in premiera pentru Europa, minivanul Note (un fel de var bun cu Renault Modus) aflat deja pe strazile din Japonia. Acesta va fi construit in Marea Britanie, scutindu-i de taxe pe europenii amatori. Tot la Nissan s-a lansat oficial Micra C+C, un coupé cabrio simpatic, cu motoare de 1,4 si 1,6 litri, pregatit sa intre in showroomuri din aceasta toamna. Micra a prezentat si versiunea tunata 160 SR, cu un motor de 110 CP si o acceleratie de 9,8 secunde, suspensii modificate si control al stabilitatii.

Peugeot, de la 20Cup la 407 Coupe

Peugeot a venit, ca de fiecare data, cu o provocare in materie de design, la Frankfurt locul fiind ocupat de 20Cup, un concept in trei roti menit sa poarte in carca o seama de inovatii ce vor echipa viitoarele modele ale companiei franceze. Cele doua exemplare de 20Cup, o combinatie de roadster cu motocicleta (a treia roata fiind amplasata in spate), anunta si viitorul model Peugeot care va intra in competitia de la Le Mans, evident „intr-o forma ceva mai conventionala”. Motoarele de pe 20Cup, primul rezultat al colaborarii cu BMW, au 170 CP si dezvolta un cuplu de 240 Nm, in combinatie cu o cutie secventiala in 6 trepte.

La Peugeot s-a inregistrat si lansarea oficiala atat a lui 407 Coupé, ce va fi prezent pe piata in urmatoarele luni, cu doua propulsoare pe benzina (2,2 litri 160 CP si 3 litri V6 211 CP) si un diesel HDI, 2,7 V6 205 CP. A fost expus din nou superbul concept 907, dezvelit in premiera anul trecut la Paris, fara insa a fi detaliata soarta unui model cu un potential enorm.

Citeste si:

Toyota Endo

Dupa unii, Endo este una dintre denumirile folosite in underground-ul american pentru narcotice, dar cu siguranta este o simpla coincidenta nefericita. Conceptul japonezilor, adevarata incursiune in viitor, este o masina de oras pe care ne-am putea-o imagina cu usurinta populand arterele prin 2010-2020. Cu tehnologie cat sa ajunga pentru trei generatii, materializata in sisteme de comunicatii moderne (Internet, e-mail) comandate de pe un display urias, cu scaune ajustabile si culisante in toate directiile si cu un acoperis de sticla amplasat pe toata latimea masinii, Endo poate fi un cap de pod pentru viitorul industriei auto.

Dincolo de concepte, noul RAV4 vine cu dimensiuni marite, cu sistemul EasyFlat, care ofera o mobilitate sporita scaunelor din spate, si cu un design mai agresiv ca niciodata. Puterea vehiculului este generata de doua dieseluri, prezente deja pe Avensis (136 CP si 177 CP). Ambele lucreaza impreuna cu o cutie manuala in sase trepte. Exista si o versiune pe benzina, 2 litri VVTi de 152 CP.

Pentru amatorii de supermini-uri, Yaris vine cu noua generatie, mai mare din toate punctele de vedere: lungime, latime, inaltime, determinandu-i pe cei de la Toyota sa sustina ca este cea mai spatioasa din clasa.

Mazda Sassou

„Sassou” ar insemna, potrivit japonezilor de la Mazda, „o stare de spirit pozitiva, o perspectiva optimista a viitorului”. In fapt, este vorba despre o mica parte a planului Mazda de a elabora o generatie noua de supermini, menita sa inlocuiasca inclusiv actualul Mazda 2, cu o evolutie nesatisfacatoare. Sassou, un hatchback in trei usi, dezvoltat chiar la doi pasi de locul in care se desfasoara salonul, in centrul de productie Mazda Europa, vizeaza in primul rand segmentul de piata constituit de tineri. De remarcat sistemul „shoji” (in japoneza, usa din hartie de orez semi-opaca) care face blocurile optice sa-si ascunda forma in spatele unor materiale plastice care devin translucide doar atunci cand masina este descuiata. Designerii Mazda sustin ca sistemul de iluminare, denumit „Mazda Alive”, doreste sa transmita revenirea la viata a masinii. Bordul computerizat beneficiaza si de prezenta unui port USB destinat unui stick-key care memoreaza informatii despre setarile personale ale scaunelor sau despre muzica preferata. Acelasi stick poate fi folosit drept suport pentru sistemul de navigatie, astfel ca destinatiile dorite pot fi descarcate din computerul de acasa si utilizate in masina. Bancheta din spate este desenata pentru a gazdui o singura persoana, dar un sistem complicat bazat pe aer comprimat poate extinde locurile pentru doi pasageri.
Standul Mazda se mai poate lauda cu un alt concept, Crossport, prezentat si la Detroit, precursorul familiei CX7 care este pregatita pentru anul viitor, dar si cu a treia generatie MX 5.

General Motors arunca Saturn in lupta europeana

General Motors are o noua strategie globala, in care brandurile din propria curte sunt reorganizate pentru a recuceri lumea. Un rol important il va avea in proiect Saturn, o marca aproape necunoscuta europenilor, dar care foloseste din ce in ce mai mult drept suport pentru piata americana atunci cand sunt utilizate modele sau tehnologii din uzinele europene. In acelasi timp, componenta Daewoo a brandului Chevrolet isi pastreaza ritmul de dezvoltare, Aveo, noua generatie a modelului Kalos, fiind un exemplu in acest sens. Interesant este faptul ca Aveo, ca si Kalos, va fi prezent deopotriva in Europa, Asia si SUA, fiind unul dintre cele mai accesibile sedanuri de pe piata. La randul sau, Opel, copilul cel mai reusit al GM, va folosi din ce in ce mai mult tehnologia vanduta in america sub numele Saturn, dupa ce ani in sir s-a laudat cu creatii proprii in cadrul concernului. Un exemplu in acest sens este Opel Antara, asa cum este prezentat la Frankfurt, de fapt viitorul Saturn Vue, un model ce va fi lansat in SUA in anii urmatori. La randul lui, Vue va avea o versiune europeana care va fi construita in Coreea si vanduta sub numele Chevrolet. Revenind la Antara, cel mai bun lucru in legatura cu acesta este motorul diesel de 1,9 litri, singura consecinta pozitiva in urma scurtei relatii GM-Fiat, propulsorul urmand sa echipeze majoritatea modelelor Opel/Vauxhall in anii care vin. La capitolul Opel mai amintim prezenta modelelor Astra TwinTop si Vectra OPC, echipate cu motorul V6 de 2,8 litri, turbo, produs la uzinele Holden din Australia.

Standul Chevrolet, de sub firma caruia se zarea brandul Daewoo, a prezentat, pe langa Aveo, si Nubira Wagon in echipare World Touring Car Championship, pentru a pastra in amintirea fanilor aptitudinile sportive ale brandului. Modelul e dotat cu motor supraalimentat de 1,8 litri si 172 CP. Si tot WTCC au fost si cele trei Lacetti expuse, cu motoare de 270 CP.

VW - lansarea unui presedinte

La inceputul conferintei de presa a producatorului german VW, Wolfgang Bernhard, cel instalat in urma cu un an in fruntea companiei, a fost la un pas de a eclipsa noul model Eos. Bernhard s-a aflat la prima aparitie in public, si asta s-a petrecut chiar la volanul masinii care tocmai se lansa, ultimul cabrio cu hard top dintr-o lista din ce in ce mai lunga.

Eos (zeita a mitologiei grecesti) a fost la inceput un concept si a ajuns, asa cum ii sta bine unui concept, produs de serie: patru locuri, convertibil, cu un hard top in cinci sectiuni, care dispare in portbagaj in circa 25 de secunde, facand ca volumul pentru bagaje sa se micsoreze de la 380 de litri la 205. Accesul pe locurile din spate este facilitat de sistemul electric de culisare a scaunelor din fata. Eos este mai mare decat un Golf si mai mic decat un Passat, astfel ca pretul se va situa si el intre cele doua modele, undeva in jurul sumei de 25.000 de euro, si asta chiar in primavara viitoare, momentul anuntat pentru iesirea pe piata. Va avea patru motoare pe benzina (115 CP, 150 CP, 200 CP si 250 CP), urmand ca gama sa se extinda cu un FSI de 2 litri si un V6 de 3,2 litri. De asemenea, va exista si un diesel de 140 CP, 2 litri TDI.

Printre celelalte noutati anuntate de VW, merita a fi mentionat noul motor diesel 1,4 ce va echipa gama Golf. Altfel, boss-ul Bernhard a anuntat ca pana in 2010 „vor fi lansate 5-10 modele nou-noute, fara predecesori in actualele modele de pe piata”.