Compania a pus declinul pe seama scaderii marjelor operationale pe principalele piete ale grupului, Franta si Spania, din cauza degradarii mediului economic si a initiativelor comerciale mai agresive derulate de companie, potrivit NewsIn.
Factorii pozitivi includ dimensiunea grupului, pozitia de lider ipe principalele sale piete europene si diversificarea internationala pe pietele emergente, unde beneficiaza de o pozitie superioara fata de concurentii europeni si de o dinamica buna a performantelor operationale, in special in Brazilia.
Carrefour implementeaza un plan de reducere masiva a costurilor si pregateste initiative comerciale mai agresive, pentru a atrage mai multi clienti si a-si majora cota de piata.
Compania estimeaza ca va economisi prin intermediul acestui plan 4,5 miliarde euro, din care 3,1 miliarde euro din reducerea costurilor in cadrul opratiunilor principale din Franta, Spania, Italia si Belgia, si alte 1,4 miliarde euro din reducerea stocurilor pana in 2012.
"Principala provocare pentru Carrefour este posibilitatea de a implementa cu succes planul de reducere a costurilor intr-un mediu economic caracterizat de o inflatie scazuta, de o cerere in declin si de o concurenta intensa in randul companiior de retail", a declarat Johnny Da Silva, analist Fitch.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: