Revenirea economica a Germaniei a stagnat neasteptat in al patrulea trimestru din 2009, in contextul in care scaderea consumului si reducerea investitiilor au contrabalansat cresterea exporturilor, relateaza Bloomberg, citat de NewsIn.
Produsul intern brut (PIB) ajustat sezonier s-a mentinut, comparativ cu al treilea trimestru, când a crescut cu 0,7%, arata datele oficiale.

Economia Italiei s-a comprimat neasteptat in al patrulea trimestru, cu 0,2%, iar Spania a afisat joi o comprimare economica de 0,1%. In schimb, cresterea Frantei a accelerat la 0,6%, de la 0,2% in al treilea trimestru.

Economia Germaniei, cea mai mare din Europa, a iesit din recesiune in al doilea trimestru al anului trecut si a sustinut revenirea economiei zonei euro.

Chiar daca revenirea economiei mondiale a alimentat cererea pentru exporturile europene, cresterea somajului, expirarea stimulilor guvernamentali si adâncirea deficitelor bugetare ameninta cresterea din regiune.

"Ar fi prematur sa consideram ca acesta este finalul tenditei de revenire, insa incepem anul la un nivel mai scazut, asa ca tintele de crestere vor fi mai greu de atins", a declarat Juergen Michels, economist in cadrul Citigroup Inc.

Banca centrala a Germaniei prevede pentru acest an o crestere economica de 1,6%, dupa ce economia s-a comprimat cu 5% in 2009. Biroul national de statistica a anuntat ca exporturile au avut o contributie pozitiva la PIB, in timp ce consumul si investitiile au scazut.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri