In timp ce David Beckham si Zinedine Zidane (foto), starurile echipei Real Madrid, evolueaza pe gazon, ei sunt prezentati si in nu mai putin de patru filme de lungmetraj. Doua canale noi de televiziune, in limba engleza si spaniola, vor transmite imagini non-stop cu starurile echipei. Noile canale au angajat jurnalisti de la BBC, CNBC si MTV pentru programele sale, iar clubul intentioneaza sa-i filmeze pe jucatori cand evolueaza pentru echipele lor nationale, informeaza cotidianul „International Herald Tribune“.

Mai mult, in curand, vor mai aparea pe piata: un show de televiziune gen Muppets, un megaserial de desene animate, clipuri pentru telefoanele mobile, jocuri video si, probabil, chiar parcuri tematice in Madrid si Miami, toate avand marca Real Madrid.

„Intrucat transmisiile audio si TV de fotbal si-au cam pierdut din popularitate in Europa, mai multe cluburi incearca sa se extinda catre alte zone ale lumii“, a precizat Paul Rawnsley, consultant in domeniul afacerilor sportive la grupul Deloitte. Asaltul cluburilor vizeaza in special Orientul Indepartat, Asia si Statele Unite. Luna trecuta, Los Merengues, cum este poreclit clubul spaniol, a inceput discutiile cu Mipcom ca sa gaseasca aliante cu operatori de televiziune prin cablu si satelit pentru distribuirea propriului canal de televiziune, Real Madrid TV, ce transmite nonstop.

Pentru a promova marca Real Madrid la nivel global, presedintele clubului, Florentino Perez, incurajeaza productiile cinematografice care implica clubul. Din seria celor patru filme de lungmetraj, primul film, „Real: The Movie“, a avut premiera in luna august, dar a fost foarte prost primit de critica, care l-a vazut ca fiind mai mult un clip publicitar, decat un film obisnuit, asa cum pretindeau producatorii.

„Termenii pe care-i folosim noi pentru a ne denumi este ca suntem o catedrala multimedia“, a afirmat Michael Novack, un fost jurnalist spaniol, actualmente director al departamentului media la clubul madrilen. Real Madrid, care a inregistrat in acest an o balanta financiara ce-l plaseaza pe primul loc in topul celor mai bogate cluburi de fotbal, avand incasari de 325,8 milioane dolari, este cel mai agresiv club in ceea ce priveste extinderea activitatilor sale.