“Cererea a crescut simtitor in mai in comparatie cu aprilie, cand a avut loc fiascoul cu cenusa vulcanica”, a declarat Giovanni Bisignani, director general si CEO al IATA.

Tot in luna mai, s-a inregistrat o crestere de 4,8% a capacitatii de zbor, iar gradul de ocupare a ajuns la 76%, conform datelor IATA.

Liniile europene au raportat o crestere de 8,3% in comparatie cu mai 2009, dar Europa ramane inca regiunea cu cel mai slab avans din cauza problemelor economice, dilemelor privitoare la stabilitatea financiara sau a politicilor fiscale.

Companiile nord-americane au raportat o crestere de 10,9% fata de luna similara a anului trecut. Adaptarea cererii cu capacitatea de zbor a dus la un grad de ocupare de 82,4%, cel mai ridicat din toate regiunile.

Pentru acest an, IATA estimeaza un profit de 2,5 miliarde dolari, o crestere semnificativa fata de pierderile de 9,9 miliarde dolari raportate in 2009.

“Odata cu problemele cauzate de vulcanul din Islanda, a devenit o certitudine ca aviatia este un element vital pentru economia globala”, a mai adaugat Bisignani.

Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni (IATA) include 230 de companii aeriene, care asigura 93% din traficul international aerian.

Factura norului de cenusa pentru companiile aviatice europene: 1,7 mld. dolari

Factura norului de cenusa pentru companiile aviatice europene: 1,7...