“In contextul schimbarilor economice, companiile ar trebui sa puna accentul pe stimularea performantei salariatilor, raspunzand in acelasi timp si necesitatilor lor de business. In acest sens, este recomandat ca acestea sa aiba in vedere stabilirea unor obiective de performata clare si precise, confirmate in prealabil cu angajatul, iar modul de evaluare al indeplinirii acestora sa aiba la baza criterii de evaluare bine structurate, punctuale, si relevante pentru pregatirea, experienta si pozitia angajatului in cadrul companiei. De asemenea, consider ca ar trebui aplicate in egala masura orice metode prin care se intareste coeziunea grupului in scopul obtinerii performantelor avute in vedere”, spune Nanu.

El crede ca pe fondul crizei, angajatorii au redus componentele variabile la salariu si au restrans sau au renuntat complet la acordarea anumitor beneficii in natura, iar angajatii au devenit mult mai constienti de importanta unui loc de munca sigur si stabil.

“Din aceasta perspectiva, criza a avut si aspecte pozitive, intrucat a adus un mai mare grad de responsabilizare a angajatilor. Acestia au insa nevoie si de alte stimulente, iar cele bazate pe performanta, sunt, dupa cum am precizat, cele mai potrivite”, a precizat Nanu.

Citeste si:

Citeste mai multe despre posibilitatile de stimulare a angajatilor in articolul Salarii mai mari vs. stabilitate. Cum iti motivezi angajatii in NOUA ECONOMIE?