Contribuabilii ar putea solicita Fiscului in format electronic eliberarea unor documente, iar ANAF sa le trimita in acelasi mod, ca si fisele continand situatia fiscala a acestora catre alte autoritati publice, fara deplasarea contribuabilului pentru preluarea si depunerea actelor, potrivit Mediafax.

"In prezent, Codul de procedura fiscala reglementeaza posibilitatea organelor fiscale de a emite acte administrative fiscale doar in forma scrisa, pe suport hartie. Mai mult, chiar si prevederile referitoare la comunicarea respectivelor acte sunt adaptate acestei modalitati de emitere. Aceasta maniera de lucru este utilizata si pentru alte acte procedurale (notificari, somatii, solicitari de informatii etc.) pe care organele fiscale le emit si le comunica contribuabililor", se arata in nota de fundamentare a unui proiect de ordonanta de urgenta.

Totodata, Codul prevede posibilitatea depunerii electronice la distanta doar in ceea ce priveste declaratiile fiscale.
"In scopul dezvoltarii unui sistem de comunicare electronica intre contribuabili si organele fiscale, proiectul de act normativ introduce posibilitatea emiterii si comunicarii actelor administrative fiscale si a altor acte procedurale (notificari, instiintari, certificate de atestare fiscala etc.) si in forma electronica. Rolul acestei masuri este de a crea posibilitatea comunicarii in timp real a declaratiilor, a cererilor si a altor documente pe care contribuabilii le depun la organele fiscale, precum si asigurarea unei procesari mai rapide a acestora, comparativ cu cele depuse in format pe hartie", se precizeaza intr-un comunicat de presa al Finantelor.

Anul trecut, administratiile fiscale au eliberat contribuabililor aproximativ 5,5 milioane de adeverinte de venit tiparite, masura propusa avand ca efect reducerea costurilor de administrare fiscala si solutionarea mai rapida a cererilor contribuabililor.

Citeste si:

Actele vor purta semnatura electronica extinsa a Ministerului Finantelor Publice in cazul celor emise de organele fiscale din cadrul ANAF sau a autoritatii administratiei publice locale pentru documentele emise de compartimentele de specialitate din cadrul unitatilor administrativ teritoriale.

Pentru transmiterea documentelor privind situatia fiscala a unui contribuabil, la solicitarea altor autoritati publice, nu se justifica acordul contribuabilului in cauza, iar acesta nu mai este obligat sa se deplaseze initial la administratia fiscala pentru obtinerea documentului care ii atesta situatia fiscala si sa-l depuna ulterior.

"Simplificarea procedurilor administrative si imbunatatirea relatiei contribuabililor cu Fiscul sunt masuri necesare pentru sprijinirea mediului de afaceri prin diminuarea costurilor de conformare la plata", a afirmat in comunicat ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.

Astfel, se creeaza baza legala pentru persoanele fizice in vederea dezvoltarii procedurilor de utilizare a altor instrumente de identificare decat certificatul digital calificat, respectiv cele de tip utilizator parola, telefon mobil, digipass sau alte dispozitive stabilite ulterior la nivel de ordin al ministrului.