Cu vanzari cuprinse intre 70.000 si 150.000 euro pe luna si exporturi in Italia, Spania, Austria, Ungaria, Cehia, Polonia, Slovacia, Slovenia, SUA, Liban, sau Azerbaidjan, aradenii de la Millefiori au avut in 2010 afaceri de 3,45 milioane euro si un profit de peste 270.000 euro, potrivit datelor Ministerului de Finante.

“Noi nu producem sticla de Murano in Romania. Prelucram sticla de Murano la foc, rezultand margele de diferite forme, marimi si culori, pe care apoi le vindem vrac sau montam bijuterii (coliere, bratari, cercei, inele, etc). Intr-o alta sectie producem articole decorative prin fuzionarea sticlei de Murano. In curand vom lansa si un produs nou, vitralii fuzionate din sticla de Murano”, a declarat Viorel Ungurian (foto), directorul executiv al companiei.

Cum mestesugul prelucrarii sticlei de Murano este o arta veche, datand din secolul VII, artizanii venetieni au fost cei care i-au invatat pe aradeni secretele meseriei si tehnicile speciale de manevrare a sticlei.

“Millefiori a fost conceputa ca si unitate productiva a lui Antica Murrina Veneziana SRL din Olmo, Venetia. Mesterii sticlari au fost trimisi de AMV, din Venetia, pentru produsele dificile sau noile colectii. Pentru restul articolelor, i-am invatat noi pe muncitori la inceput, apoi cei noi primeau invatatura de la cei vechi, desemnati pentru a face acest lucru si care ajunsesera deja la un nivel de indemanare si calificare avansat”, povesteste Ungurian, de profesie inginer geolog.

El a adaugat ca maestrii sticlari italieni vin periodic in Romania, pentru articolele noi si pentru a implementa metode noi sau mai usoare de lucru, care reduc costurile sau imbunatatesc simtitor calitatea si stralucirea produselor.

Citeste si:

Investitia initiala in aceasta afacere a fost de 20.000 dolari in anul 2000, pe cand firma inca nu avea un sediu propriu si opera din doua locatii inchiriate. Din 2003, cum afacerile au prosperat si publicul roman si extern a cerut tot mai multe bijuterii realizate de maestrii nostri, compania s-a mutat in fabrica proprie de la Arad.

“Cel mai mult s-a investit in oameni si apoi in tehnologia moderna de prelucrare a sticlei, chiar daca produsele sunt lucrate manual”, a specificat directorul Millefiori.

Anul trecut, vanzarile au fost cu aproximativ 20% mai mari decat in 2009, datorita extinderii pietelor din Europa de Est si a deschiderii de doua noi magazine proprii in Iulius Mall Timisoara si Cluj Napoca, potrivit conducerii companiei.

“La inceputul acestui an, vanzarile s-au mentinut la nivelul anului 2010, pentru prima jumatate a anului. Pentru a doua jumatate, speram la o crestere, atacand mai viguros pietele din Spania, Polonia si Rusia precum si deschiderea unui nou magazin propriu in mall-ul nou din Iasi”, a afirmat Ungurian.

Planurile Millefiori pentru 2011 includ cresterea vanzarilor in Romania prin deschiderea unui magazin propriu in Iasi si gasirea prin intermediul directorilor de vanzari zonali a cat mai multe magazine partenere.