"De foarte multe ori ma intrebam ce sa ofer cadou prietenilor sau familiei, in afara deja clasicelor sticle de bautura, parfumuri si haine, care nu fac diferenta. Si am inceput sa intreb ce isi doreau sarbatoritii sa "experimenteze", gaseam furnizori, plateam in avans, improvizam un voucher si ofeream cadouri de tip experienta, dar fara a fi ceva organizat. Am multe cunostinte care ma rugau sa le pun in contact cu furnizori pentru diverse activitati sau sa le produc eu voucherele pentru ca in Romania nu exista un furnizor de astfel de cadouri”, afirma Ionita, fondatorul companiei SmartExperience.

Si, astfel, cu 10.000 de euro investiti din economiile personale a trecut de la un lucru pe care il facea pentru familie si prieteni la o adevarata afacere. Ce-i drept, avea experienta in domeniu.

Asta pentru ca din aprilie 2006 este consultant asociat in cadrul Ascendis, cea mai mare firma de training de pe piata locala, unde s-a ocupat in special de organizarea de teambuildinguri, doar in ultimul an fiind responsabil de trainguri.

Practic, antreprenorul estimeaza ca pana la finalul anului va avea o cifra de afaceri de 80-90.000 de euro, in timp ce profitul va fi reinvestit compania urmand sa nu fie profitabila din primul an. Pentru SmartExperience lucreaza noua persoane (cinci angajati si patru colaboratori), iar numarul va ramane constant pana la finalul anului.

In prezent, compania vinde in jur de 5-6 vouchere pe zi, acestea avand o valoare medie de 100-130 de euro. Cele mai scumpe cadouri disponibile la vanzare sunt in valoare de 2.900 de lei, pentru cursuri de pilotaj auto cu un triplu campion national la raliu.

Pe de alta parte, voucherele cele mai vandute sunt cele pentru zbor cu balonul, plimbari cu yachtul, zbor cu parapanta, sarituri cu parasuta si rapel (coborarea de-a lungul unei corzi) in Valea Prahovei.

Citeste si:

Principalii clienti sunt tinerii, insa exista activitati pentru toate varstele. Cel mai in varsta client care a cumparat un voucher ca sa-l foloseasca el insusi a avut 57 de ani, in timp ce celui mai varstnic client care a primit un astfel de cadou i-au fost oferite sase vouchere cand a implinit 60 de ani.

“Inca nu este un business foarte popular, dar in ultima luna vanzarile sunt din ce in ce mai bune pentru ca lumea s-a cam intors din concediu. Insa oamenii sunt inca reticenti sa ofere ceva ce nu este palpabil, precum o bluza sau parfum. O alta dificultate este faptul ca foarte multi furnizori de experiente refuza sa lucreze cu noi. Nu sunt deschisi catre colaborare, chiar daca nu au clienti. Vor sa-i caute singuri”, explica Dan Ionita.

Astfel, antreprenorul isi doreste ca in urmatorii 3-5 ani sa incheie contracte cu peste 90% din furnizorii de astfel de experiente din Romania pentru ca oferta companiei sa fie cat mai diversificata atat in privinta activitatilor cat si a acoperirii geografice.

Iar dezvoltarea de parteneriate cu companii din strainatate nu este deloc exclusa avand in vedere ca deocamdata piata locala este estimata in jurul a cateva sute de mii de euro, pana in jumatate de milion de euro.

Sursa foto: Imaginile care apar in acest articol au fost preluate de pe site-ul SmarExperience.ro