Nici un singur model aflat in “topul celor mai bune masini”, din 10 categorii diferite prezentate de aceasta revistaf pentru anul 2005, nu este japonez. Initial, sedan-ul Ford Focus castigase acest titlu la categoria “masini de volum mic”, dar distinctia i-a fost retrasa de “Consumer Reports” datorita performantelor slabe in privinta rezistentei la impact. Aceste recomandari sunt importante, deoarece “Consumer Reports” este vazut ca un ghid de cumparaturi care beneficiaza de increderea mai multor cumparatori de autovehicule din S.U.A., datorita faptului ca aceasta revista nu accepta reclame platite sau mostre ale produselor pe care le prezinta in paginile sale. General Motors Corp. si Ford Motor Co. sufera de o continua diminuare a cotei de piata, in defavoarea concurentilor straini, datorita defectiunilor tehnice prezente pe masinile produse de ele. Totusi, “The Big Three” - Ford, Chrysler si General Motors - se pot consola cu statisticile obtinute de “Consumer Reports”, care arata ca, pentru al doilea an, consecutiv, in medie, automobilele produse in SUA prezinta mai multa incredere pe piata decat modelele produse in Europa. In acest an, studiul increderii consumatorilor in diverse marci de masini a avut la baza raspunsurile celor peste 810,000 de abonati ai “Consumer Report”, proprietari sau utilizatori in leasing ai diverselor automobile si camioane. Producatorii japonezi si coreeni au fost din nou cei care au prezentat modelele cu cele mai putine probleme tehnice – o medie de circa 12 probleme inregistrate in cazul a 100 de autovehicule, mentinand acelasi procent pentru al treilea an consecutiv, potrivit “Consumer Reports”. Totusi, General Motors, Ford si Chrysler sunt la distanta mica de asiatici, din punctul de vedere al problemelor tehnice identificate, cu o medie de 17%, in scadere fata de anul trecut cand inregistrau 18%. Producatorii europeni sunt ceva mai departe, procentul problemelor tehnice crescand la 21%, fata de 20% cat se inregistrase anul anterior. Publicatia scoate la iveala si faptul ca "Mercedes-Benz, Volkswagen, si Volvo au avut probleme ceva mai mari ca de obicei. Numai Audi s-a descurcat mai bine la acest capitol". “Cea mai sigura marca in acest moment este Subaru, cu circa 8 probleme la o suta de autoturisme”, afirma aceeasi publicatie, iar Honda Motor Co. Ltd., mult timp lider al increderii consumatorilor, inregistreaza acum un procent de 9%. “Cea mai sigura masina a anului 2004” fusese considerata Sonata, produsa de Hyundai Motor, din gama low-cost si cu o medie a problemelor tehnice de numai 2%. “Consumer Reports” remarca uimitoarea transformare a marcii Hyundai, din una din cele mai putin de incredere, in una din cele mai sigure. Cele mai putin sigure modele s-au dovedit a fi Lincoln Navigator si Quest (produs de Nissan), cu circa 49 de probleme tehnice la 100 de masini, urmate la scurta distata de Touareg SUV al Volkswagen AG, care a inregistrat un procent de 48%.

Iata castigatoarele acestei editii:




Best Family Sedan
Honda Accord Hybrid






Best Upscale Sedan
Acura TL






Best Luxury Car
Lexus LS430






Best Fun Car
Subaru Impreza WRX/STi






Best Small SUV
Subaru Forester






Best Midsized SUV
Lexus RX330






Best 3-row SUV
Honda Pilot






Best Minivan
Honda Odyssey






Best Green Car
Toyota Prius






Best Small Sedan
Ford Focus sedan