Are cineva cu adevarat nevoie de acest training?

Tocmai ai instalat ultima versiune de Microsoft Access pentru 10 angajati. Trebuie sa le oferi si un training? Sau pot sa invete si singuri? Aminteste-ti ca de multe ori angajatii au impresia ca se pot descurca si fara training formal, dar s-ar putea sa existe si aspecte pe care le ignora (in acest caz poate fi vorba de anumite functii avansate, pe care nu le cunosc).

Au nevoie toti cu adevarat de acest training?

Te pregatesti sa deschizi o noua filiala a restaurantului tau de lux si planuiesti sa-ti trimiti ospatarii la un workshop de o zi despre servirea clientilor si abilitatile interpersonale. Ar trebui sa mearga si picolii? S-ar putea sa fie nevoie sa revezi obiectivele generale ale organizatiei tale. Daca esti proprietarul unui restaurant si doresti ca punctul tau forte sa fie servirea clientilor, ar trebui sa pregatesti intreg personalul. Daca rata inlocuirii angajatilor este foarte ridicata printre picoli, iar servirea clientilor nu este prioritatea ta principala, poti sa omiti trainingul pentru picoli (desi trebuie sa-ti amintesti ca interesul pe care-l demonstrezi pentru oferirea trainingului poate reduce rata inlocuirii angajatilor).

Cat va costa trainingul de persoana, si care este economia de scala?

Ca director al unei scoli s-ar putea sa doresti sa-ti mentii personalul la curent cu cele mai moderne metode de predare. Va avea loc o conferinta minunata la care doresc sa participe 20 de profesori din liceul tau, dar conferinta se va desfasura la o distanta de 500 km. Va merita sa-i trimiti acolo? Cateodata, costurile pot face un program de training prohibitiv pentru toate partile implicate; s-ar putea sa fi nevoit sa pregatesti 10 profesori acum si 10 la sfarsitul semestrului.

Citeste si:

Cum pot masura succesul acestui program din punct de vedere cantitativ?

Ca director de resurse umane pentru o corporatie mare, te preocupa abilitatea catorva dintre angajatii tai de a interactiona cu media si cu comunitatea locala. Te gandesti sa aduci un specialist in media pentru a-i pregati pe angajati in privinta abilitatilor de a face fata intrebarilor dificile ale reporterilor. Va trebui sa cauti metode creative de a masura rezultatele in mod cantitativ. Poti masura cantitatea de atentie pe care compania ta a primit-o din partea mass-media inainte si dupa training? Poti folosi si alte modalitati de cuantificare?

Cum pot masura succesul acestui program din punct de vedere calitativ?

Folosind exemplul de mai sus, gandeste-te la modalitati de masurare a rezultatelor. Clasifica toate aparitiile in presa scrisa si reportajele televizate (imagine pozitiva, imagine negativa, imagine neutra) inainte si dupa perioada de training, pentru a masura succesul acesteia. Spune-le trainerilor sau altor angajati sa evalueze abilitatile participantilor la training de a face fata interviurilor, inainte si dupa. Cauta si alte instrumente de masura.

Cum va influenta acest training fidelitatea angajatilor?

Compania ta de asigurari a angajat multe persoane noi, proaspat absolventi de facultate si le-a comunicat faptul ca promovarile vor avea loc din interior. Le oferi training managerial acestor angajati? Stiu cum sa ia interviuri si cum sa stabileasca bugetele? Ai grija ca obiectivele companiei sa se potriveasca cu trainingul pe care-l oferi, sau altfel angajatii tai vor pleca in alta parte unde li se acorda o pregatire pentru posturi de nivel superior.