Nu lasati lucrurile asa! Acum este o perioada foarte buna pentru a investi in programe de marketing care vor aduce rapid rezultate si vor contribui si la cresterea vanzarilor si in lunile urmatoare. Incercati sa identificati zonele in care puteti face mici schimbari care sa duca la atragerea de clienti. Majoritatea afacerilor au capacitatea de a-si diversifica activitatea de baza. Nu toate afacerile trebuie sa faca acest lucru, dar pentru cele sezoniere poate fi crucial pentru a rezista in timpul lunilor fara activitate. Tipurile de afaceri cel mai predispuse sa fie afectate de scaderea vanzarilor in perioada de vara sunt cele care implica productie si servicii cu specific si sezonalitate ridicata in celelalte anotimpuri, cum ar fi iarna echipament de iarna, lanturi antiderapante etc., dar si cele conditionate de anumite fenomene meteorologice (bere, racoritoare) sau cele conexe unor evenimente speciale (targuri si expozitii etc). O modalitate de a atrage clienti este de a folosi toate oportunitatile de promovare pe care ti le ofera Internetul. Astfel, un antreprenor isi poate imbunatati productivitatea, isi poate dezvolta capacitatea de a comunica atat intern, cat si cu furnizorii si clientii si poate dezvolta un sistem online de vanzari. Inregistrati-va pe motoarele de cautare! Unii clienti pot veni direct pe site-ul firmei dumneavoastra, daca includeti adresa de web in reclame sau in brosurile de promovare. Dar, de cele mai multe ori, utilizatorii de Internet apeleaza la motoarele de cautare prin intermediul carora vor sa gaseasca o companie sau un produs de care au auzit. Astfel, pentru a creste numarul celor care viziteaza site-ul dumneavoastra, trebuie ca acesta sa fie cat mai sus in lista de rezultate generata de motorul de cautare. Pentru inceput ar trebui sa va inregistrati site-ul pe unul dintre motoarele mari de cautare, gen Google. Sunt mai multe cai prin care va puteti promova site-ul sa postati reclama pe site-ul motoarelor de cautare, sa va promovati prin postarea reciproca de link-uri pe site-urile unor firme care au produse sau servicii complementare. Pentru a obtine un efect pozitiv asupra vanzarilor, un antreprenor are, dupa cum spune Marin, mai multe posibilitati: campanii de reducere de pret, de crestere a awareness-ului pe pret, lansarea unor oferte speciale, diverse pachete promotionale sau cross promotions cu alte produse de sezon. Ce sa faci sa-ti cresti vanzarile vara: - desfasoara campanii de reducere de pret - desfasoara campanii de crestere a awareness-ului pe pret - lanseaza oferte speciale - lanseaza diverse pachete promotionale - lanseaza cross promotions cu alte produse de sezon