1. Comunicarea interna

Comunicarea interna este la fel de importanta ca si comunicarea cu clientii: comunicarea interna de succes este cheia atingerii obiectivelor companiei. Daca exista probleme de comunicare interna, compania va plati cu siguranta pretul pentru aceste probleme.

2. Transforma nevoia unei bune comunicari intr-o politica a companiei

Crearea si mentinerea unei politici care sustine claritatea comunicarii este importanta. Definirea unei politici de comunicare, mai ales in organizatiile mai mari, ii ajuta pe manageri sa stabileasca ce, cand si cu cine doresc sa comunice.

3. Mesajele relevante

Toate mesajele comunicate ar trebui sa fie relevante in raport cu un scop, tinta, sau o strategie a companiei: Mesajul ar trebui sa explice de ce este relevant.

4. Comunicarea bidirectionata

Citeste si:

Incurajeaza comunicarea bidirectionata: Este esentiala pentru orice organizatie de succes. Incearca sa raspandesti ideea potrivit careia si cuvantul angajatilor conteaza.

5. Cum gandesc?

Subliniaza rolul informatiilor si feedback-ului pentru motivarea si imbunatatirea performantelor de lucru. Creeaza cutii pentru sugestii sau conturi de e-mail la care angajatii isi pot trimite parerile.

6. Buletin informativ intern

Publicarea unui buletin informativ intern periodic, este o modalitate buna de a oferi ocazia exprimarii opiniilor, anunturilor si stabilirii unei relatii sanatoase intre angajati si management.

7. Transforma comunicarea intr-un obicei

Comunica in mod regulat cu angajatii. Transforma sedintele lunare sau saptamanale cu personalul, intr-un obicei, astfel incat toti angajatii sa se intalneasca cu managementul, avand ocazia sa discute situatia actuala, planurile lor de viitor si realizarile curente.