Anul trecut, industria de relatii publice a fost in scadere cu 10% fata de 2009, cifra apropiata de procentul de micsorare cu 9% de pe piata de advertising. In 2010, industria de publicitate a fost de circa 308 milioane de euro, conform estimarilor Initiative, agentia de media a grupului Lowe Romania, din care face parte si GolinHarris Bucuresti

Piata de publicitate scade cu 9% in 2010

Piata de publicitate scade cu 9% in 2010

“Pentru 2011 toata lumea estimeaza crestere. Unii cred ca va fi de 20-30%, altii sunt mai pesimisti si vad un avans de 5%. Eu cred ca va fi in jurul a 10-15%. Dupa ce in 2009 a fost un inghet total, in a doua parte a anului trecut am observat o crestere, iar inceputul anului acesta nici nu se poate compara cu inceputul lui 2010 ori al lui 2009. Este incomparabil mai bun, iar ceea ce ma bucura este faptul ca oamenii si-au dat seama ca daca nu comunica, nu au rezultate”, explica Hortensia Nastase, managerul GolinHarris Bucuresti, filiala locala a unei retele internationale cu prezenta in 35 de tari si care pana de curand se numea Lowe PR.

Compania de relatii publice a grupului Lowe Romania este prima agentie de PR din zona Europei de Est care sa afiliaza la GolinHarris, agentie americana fondata in 1956 si care are clienti precum McDonald's, Nintendo of America Inc., Nokia sau Orange.

Lowe PR, prima agentie din Europa de Est care se afiliaza retelei americane Golin Harris

Lowe PR, prima agentie din Europa de Est care se afiliaza retelei...

Anul trecut, Lowe PR a avut afaceri de circa un milion de euro, in crestere cu aproximativ 10% comparativ cu 2009. De asemenea, agentia a ajuns in prezent la 17 angajati, fata de cinci in 2006, anul in care a fost infiintata.

Pentru 2011, conducerea GolinHarris Bucuresti estimeaza un avans ai businessului de aproximativ 15-20%.

Hortensia Nastase isi doreste ca in acest an sa isi consolideze echipa si portofoliul de clienti, sa dezvolte zona de PR digital si sa castige noi conturi din domenii precum asigurari, bauturi, auto si lactate.

Citeste si:

Printre clientii castigati in 2010 s-au numarat Franklin Templeton, Ferrero, Schneider Electric, Frey Wille (producator de bijuterii) sau Hasbro (compania americana care are in portofoliu branduri precum Transformers sau Monopoly).

Domeniul in care se inregistreaza cele mai mari cresteri ale bugetelor este social media, aproape toti clientii incluzand intr-o campanie de comunicare si bugete pentru retele de socializare precum Facebook ori Twitter. Printre cei care acorda o foarte mare atentie acestor canale se numara companiile din zona de bunuri de larg consum(FMCG) si servicii.

“Sunt clienti care ofera si 20% si 50% din buget pentru social media. Printre cei mai deschisi sunt cei din FMCG si servicii, iar faptul ca utilizatorii isi poate spune parerea intr-o zona virtuala, sub puterea anonimatului, a deschis usile comunicarii in toate directiile. Si trebuie sa fii foarte atent la ce spune consumatorul despre tine si sa-i raspunzi pe loc”, mai spune managerul.

Agentia are clienti precum se numara Electrolux, RBS - Royal Bank of Scotland, Unilever, Franklin Templeton Investments, Orange, Johnson&Johnson, Schneider Electric Romania, Ferrero, Hasbro, Century 21, La Redoute, Frey Wille, Crucea Rosie Romana, Comisia Europeana.

GolinHarris Bucuresti (fosta Lowe PR) face parte din grupul Lowe Romania, fondat in 1993 de Veronica Savanciuc si Paul Radu, din care mai fac agentiile: Lowe&Partners (creatie), Initiative si Brand Connection (achizitie de spatiu de publicitate), HyperActive (comunicare digitala) MedicOne (divizia specializata in comunicare medicala).