“Banii sunt la agentiile grase care arata ca stiu sa directioneze in mod stiintific aceste bugete. Stiu insa de mafia din spatele agentiilor si cu cat este un trust este mai mic cu atat presiuniile sunt mai mari”, a explica Imre in cadrul evenimentului "Inovatie in media".

El a oferit ca exemplu situatia in care in urma cu cateva saptamani agentia de media Universal McCann a facut presiuni economice asupra Adevarul Holding. La acel moment trustul avea incheiat un contract cu site-ul Think Outside the Box, care publicase o serie de articole negative legate de Coca-Cola in ziua in care se sarbatoreau 125 de ani de la lansarea bauturii. Ulterior contractul dintre Adevarul Holding si Think Outside the Box a fost reziliat, iar Universal McCann nu a mai platit reclamele pe care le comandase in Adevarul.

ActiveWatch: Presiunile politice si economice de la Intact si Adevarul Holding sunt inacceptabile

ActiveWatch: Presiunile politice si economice de la Intact si...

Astfel, managerul Adevarul afirma ca riscurile sunt ca jurnalistii sa fie precum niste chelneri carora li se comanda ce si cum sa scrie.

In ceea ce priveste piata de distributie, segment care dintotdeauna a adus pierderi semnificative editorilor de presa, Imre spune “ca cei care produc stiri sunt ca producatorii de rosii: castiga putin, insa cel care duce marfa la piata se imbogateste”.

Citeste si:

Piata locala de distributie este evaluata sa ajunga la 160-170 de milioane de euro in acest an, dar 40% din populatia tarii nu are acces la presa, potrivit unor date prezentate de Dan Vasile, directorul general al Rautakirja Romania, compania care detine reteaua de magazine R-Kiosk si care este totodata cel mai mare distribuitor de presa.

“In viata mea mea anterioara, cand am avut un job cinstit (n.red. managerul a lucrat 21 de ani pentru producatorul de tigarete Philip Morris), am creat sisteme revolutionare de distributie. Pana la sfarsitul anului 2011, vom avea acces la 15.000-16.000 de puncte de vanzare. Faptul ca nu sunt chioscuri nu le face mai putin onorabile. A avea acces la 15.000 de puncte de vanzare este inovativ pentru ca Romania este blocata in ideea chioscurilor. Intre editori si distribuitori nu ar trebui sa fie un element de competitie. Ar trebui sa ne batem pe calitatea produselor si pe marketing”, afirma Imre despre distributia produselor companiei.

In Romania, in prezent exista in jur de 4.000 de chioscuri de distributie de ziare si reviste care sunt detinute de circa 300 de firme.