Liderii de pana acum ai publicitatii de tip display, Google si Yahoo, vor genera venituri mai mici decat cele estimate initial, potrivit unui studiu eMarketer. Astfel, Google va incasa 1,15 miliarde de dolari din acest tip de publicitate, in 2011, mai putin cu 10% fata de estimari anterioare, iar Yahoo va atrage 1,62 miliarde de dolari, cu 2% mai putin decat estimarile anterioare.

In timp ce televiziunea inca atrage cea mai mare parte a bugetelor de publicitate, tot mai multi dintre marii advertiseri mizeaza pe mediul online – dominat pana acum de Google – pentru promovarea brandurilor lor. In 2010, publicitatea de tip display, inclusiv formatele video, a crescut cu 23%, mai mult decat publicitatea pe motoarele de cautare, potrivit IAB.

Un nou val de interes pentru batranul banner

Un nou val de interes pentru batranul banner

Ca reactie la acest trend, Google si-a intensficiat eforturile in zona publicitatii de tip display, diversificand ofertele de publicitate pe YouTube si cumparand Admeld, un start-up care ii ajuta pe publisheri sa vanda publicitate premium. Yahoo si AOL au introdus formate de publicitate video, care se intind pe tot ecranul, asemanatoare cu reclamele TV.

Facebook nu este insa un simplu beneficiar al acestui trend – ci castigatorul in lupta pentru dolarii de publicitate, scrie AdAge. “Tot mai multi marketeri investesc in Facebook, in detrimentul publicitatii de tip display obisnuite”, a spus David Hallerman, analist la eMarketer. Altfel spus, pe masura ce companiile continua sa-si construiasca pagini de Facebook, investesc si in publicitate pentru a-i atrage pe utilizatori pe respectivele pagini.