Servicii&Comert

1. Grup Servicii Petroliere SA
2. Acvatot SRL
3. Ecosistem SRL
4. EcoX SRL
5. Greenweee International SA
6. Retim Ecologic Service SA
7. Greentek Lighting SRL
8. Cefin Romania SRL
9. Greenlamp Reciclare
10. Apa Nova SA

Industrie&Productie

1. Osram Romania SRL
2. Holcim (Romania) SA
3. Kronospan Sebes SA
4. Danone PDPA SRL
5. Kronospan Romania SRL
6. Urban SA
7. Carpatcement Holding SA
8. Ursus Breweries SA
9. Continental Automotive Industries SRL
10. Schaeffler SRL

In cadrul evenimentului a fost lansat Raportul Green Business Index (GBI) 2011, care contine o analiza business asupra managementului sustenabil existent in 2011 in Romania.

Criteriile de evaluare a responsabilitatii fata de mediu au fost stricte, iar fiecare sectiune a chestionarului GBI a vizat un segment clar delimitat al activitatii agentilor economici: dezvoltare sustenabila, impact asupra mediului, transport sustenabil, utilizarea resurselor, starea cladirilor, achizitii verzi si deseuri.

60% din companiile inscrise in Green Business Index pun dezvoltarea sustenabila pe primul plan. Majoritatea companiilor participante in GBI au raspuns la intrebarile domeniului Dezvoltare Sustenabila, iar aproape 90% dintre acestea au declarat ca au o strategie de actiune pentru dezvoltare sustenabila.

Citeste si:

La nivelul unei companii, sustenabilitatea se refera la adoptarea de strategii de business care satisfac nevoile intreprinderii si actionarilor ei in prezent, dar, in acelasi timp, protejeaza, conserva si sporesc resursele umane si naturale care vor fi necesare generatiilor viitoare.

66% dintre companii au o politica de CSR cu componenta de protectia mediului

Mai mult de jumatate (66%) dintre societatile care s-au inscris la Green Business Index 2011 (GBI) au o politica de CSR cu componenta de protectia mediului clar evidentiata si responsabili desemnati pentru a o implementa, 7% si-au conturat politica de CSR, dar nu au si responsabil desemnat, iar restul de 27% nu detin o astfel de politica in cadrul companiei.

O posibila explicatie a ponderii ridicate a companiilor cu politica de CSR mediu este constientizarea avantajelor oferite de practicarea unei politici coerente de CSR mediu. Politica de CSR mediu a companiilor inscrise in GBI 2011 vizeaza actiuni de voluntariat, plantari, donatii de bani pentru cauze verzi si donatii de materiale pentru cauze verzi.

Doar 46% dintre companii au implementat masuri voluntare de reconstructie ecologica

Ultimele cercetari arata ca refacerea capitalului natural este cel mai direct si mai eficient remediu pentru redresarea situatiei socio-economice defavorabile cauzate de caracterul limitat al resurselor naturale.

Totusi, doar 46% dintre companiile inscrise in Green Business Index 2011 (GBI 2011) au implementat masuri voluntare de reconstructie ecologica pe terenurile aflate in proprietatea lor. Chiar si in cazul acestor companii, bugetul alocat reconstructiei ecologice reprezinta pentru majoritatea mai putin de 10% din totalul de investitii al companiei.

Mai simpla si mult mai putin costisitoare decat reconstructia ecologica este amenajarea de spatii verzi. Din pacate, 12% dintre companiile inscrise in GBI 2011 nu au niciun spatiu verde amenajat. Alte 14% nu au spatii verzi amenajate, dar intentioneaza sa le amenajeze, existând deja un proiect in acest sens.