Aceasta practica era “indelung discutata in sedintele editoriale zilnice” pana cand “referintele explicite la acestea au fost interzise de editori”, potrivit unei scrisori din 2007 a reporterului Clive Goodman care a fost publicata in aceasta saptamana.

Astfel, cel mai probabil, James Murdoch (foto), directorul News Corporation pentru Europa si Asia, va fi rechemat in Parlamentul britanic pentru a da explicatii in legatura cu acuzatiile aduse companiei pe care o conduce si care pana acum o luna a editat ziarul News of the World.

In iulie, la prima aparitie in fata parlamentarilor britanici, Murdoch le-a spus acestora ca nu a stiut pana la finalul lui 2010 ca interceptarile telefonice era o practica larg raspandita in cadrul News of the World.

Goodman “a afirmat ca intrega echipa editoriala a News of the World a fost implicata in discutii despre intreceptarile telefonice in perioada in care Andy Coulson era redactorul-sef al ziarului (n.red. perioada 2003-2007)”, a declarat Tom Watson, membru al Partidului Laburist.

“Daca informatiile sunt adevarate, toata afirmatiile de aparare a companiei din ultimii trei ani pica”, a mai spus Watson.

Purtatorii de cuvant ai News Corp au refuzat sa comenteze acuzatiile lui Goodman.

Primele informatii despre scandul interceptarilor telefonice ilegale practicate de jurnalistii ziarelor lui Rupert Murdoch (foto) au aparut in urma cu cinci ani, cand un reporter de la ziarul News of the World a fost acuzat ca impreuna cu un detectiv particular a ascultat telefoanele mobile ale familiei regale britanice in cautarea de subiecte picante care sa fie publicate in ziar.

Citeste si:

Jurnalistul a fost concediat, iar managementul News of the World a asigurat Scotland Yard (politia metropolitana londoneza) ca acest caz a fost unul singular, reporterul demis fiind singurul care proceda astfel pentru a face rost de stiri.

Insa la inceputul lui iulie anul acest a izbunic un scandal urias care a dus la inchiderea tabloidului britanic dupa ce a iesit la iveala ca in 2006 jurnalistii au facut rost de telefonul lui Milly Dowler, o fetita in varsta de 13 ani care a murit in atentatele de la Londra, iar acestia au sters mesajele din telefonul copilei, cel mai probabil ca reporterii altor publicatii sa nu aiba acces la ele. Acest lucru i-a impiedicat pe politisti sa investigheze disparitia ei si i-au facut pe parinti sa sa creada ca fiica lor inca mai era in viata.

Cand s-a aflat de acest lucru cititorii s-au revoltat, contractele de publicitate cu cele mai companii au fost intrerupte, iar conducerea News International, filiala britanica a News Corp, a decis sa inchida ziarul, sperand ca astfel scandul se va termina.

Acesta a fost doar inceputul pentru ca ulterior mai multi manageri ai News International au fost arestati, iar pe 19 iulie, Rupert Murdoch, seful gigantului media News Corp a trebuit sa dea socoteala in fata Parlamentului britanic pentru actiunile angajatilor sai.

Printre brandurile media pe care le detine News Corp se numara The Wall Street Journal, The New York Post, Daily Telegraph, editura Harper Collins Publishers, Dow Jones, FOX Broadcasting Company, studiourile de film Twentieth Century Fox .

Sursa foto: Agerpres