Astfel, cu toate ca bugetele de promovare au continuat sa scada si anul trecut, afacerile primelor zece grupuri s-au diminuat cu doar noua milioane de euro (1,8%).

Pe de alta parte, profitul acestora a crescut la 15,1 milioane de euro in 2010, mai mult cu 22,7% comparativ cu anul precedent.

Cel mai mare grup in functie de cifra de afaceri si profitabilitate a fost The Group, holdingul format din 17 agentii avand un business de 108,8 milioane de euro si un profit net de 6,3 milioane de euro.

Grupul condus de sotii Zoltan Szigeti si Mihaela Nicola a fost urmat in top de Ogilvy Romania si Leo Burnett, cele trei grupuri controland primele pozitii ale clasamentul atat in 2010 cat si in 2009.

Daca in 2009, Ogilvy a fost singurul grup care a inregistrat pierderi, in schimb anul trecut a raportat un profit net de 1,67 milioane de euro.

Citeste si:

Pe de alta parte, BBDO Romania a fost anul trecut pe minus, cele sapte agentii avand in 2010 o pierdere neta in jurul a 0,4 milioane de euro.

Ultimul clasat in top zece este Havas, grupul condus de Adrian Dura avand venituri mai mici decat Mercury360, cea mai mare agentie independenta din Romania. In 2010, agentia condusa de Radu Miu a avut un business de 17,3 milioane de euro.

Evolutia primelor zece grupuri de comunicare de pe piata locala in 2010 si 2009:

Cititi aici despre cat a castigat fiecare dintre cele 63 de agentii care formeaza primele zece grupuri de comunicare.

Cele mai mari 10 grupuri de comunicare

Cele mai mari 10 grupuri de comunicare