“De multe ori clientii rezuma site-ul la o carte de vizita se uita doar la continut, informatie, la imagine, iar lucrurile nu ar trebui sa fie asa. Nu il vad si ca pe un instrument de vanzare, nu vad valoarea reala pe care o poate aduce businessului”, explica managerul care pana se preia sefia Grapefruit a lucrat in companii precum Telemobil (operatorul retelei Zapp), Kanal D, Altex, ING Bank si Ogilvy Interactive.

Desi este cunoscuta mai ales ca o agentie de branding, Grapefruit este unul dintre jucatorii principali si in zona de interactive, compania dezvoltand proiecte pentru digital din 1999, cand a fost infiintata. In primii doi ani a creat campanii pentru internet doar pentru piata americana si cea britanica deoarece in Romania erau doar in jur de 100.000 de utilizatori de internet si nu exista cerere pentru astfel de servicii. Unul dintre primele site-uri create pe piata locala a fost cel pentru Connex.

In prezent, proiectele pentru online au o pondere relativ egala cu cele de branding in cifra de afaceri a companiei, numarul de angajati este impartit tot aproape egal, iar managamentul companiei isi doreste sa cresca tot mai mult pe acest segment. Compania are 23 de angajati, iar anul trecut a inregistrat o cifra de afaceri de circa 585.000 de euro si un profit net in jurul a 100.000 de euro. Oficiali Grapefruit au afirmat ca veniturile din acest an vor fi mai mari comparativ cu cele din 2010, dar nu au oferit date exacte despre evolutia acestora.

Ana Maria Bogdan colaboreaza cu cei de la Grapefruit de patru ani de cand lucra pentru Kanal D, ulterior realizand proiecte impreuna si pentru ING Bank.

“Ne stim de foarte multi ani si este o potrivire de caractere, avem o viziune comuna. Eu am lucrat pentru companii de media, retail, telecomunicatii si banking si cand treci prin foarte multe industrii, iti este mult mai usor sa intelegi cum converg. Iar acest lucru este un mare avantaj cand esti intr-o agentie, pentru ca de multe ori fiind client mi s-a intamplat sa vad agentii care nu veneau cu niste strategii adaptate pentru ca nu intelegeau ce se intampla la client. Nu e totul ca in carti”, explica managerul.

Deocamdata nu au fost stabilite obiectivele pentru 2012, iar pana la finalul acestui an raman acelasi obiective stabilite in 2010: cresterea echipei (la inceputul anului au fost angajate sapte persoane in echipa de digital, ulterior fiind recrutata si Ana Maria Bogdan) si diversificarea ofertei comerciale.

Pe de alta parte, noul managing director isi doreste ca agentia sa creasca foarte mult in zona clientilor care provin din domeniul farmaceutic si cel bancar.

“Eu nu cred in enciclopedisti. Au fost buni la vreme lor, la momentul la care se putea sti tot din toate domeniile. Acum nu mai functioneaza asa. Si convingerea mea este ca la un moment dat te poti specializa. Avem suficiente cunostinte sa servim orice fel de client pentru ca nu este industrie in care sa nu fi lucrat, dar este o miscare naturala sa te specializezi acolo unde ai core competence”, explica Bogdan.

In cei 12 ani de la infiintare, Grapefruit a avut aproximativ 15 clienti din domeniul farmaceutic, printre acestia numarandu-se Antibiotice Iasi, Labormed si Walmark, Pfizer si Abbott Laboratories.

De altfel, Stefan Liute si Marius Ursache, doi dintre fondatorii companiei au absolvit Facultatea de Medicina a Universitatii „Grigore T. Popa” din Iasi.

Citeste si:

Actionarii Grapefruit sunt Marius Ursache, (38%), Dan Stratan (38%), Stefan Liute (19%), si Octavian Tanase (5%).

Din 1999 si pana acum compania a lucrat cu peste 200 de client din 13 tari. In prezent Grapefruit are 37 de clienti internationali.

Cine este Ana Maria Bogdan

Managerul in varsta de 36 de ani s-a angajat pentru prima data in 1999 in cadrul agentiei de publicitate Vision Advertising, parte a grupului MediaPro.

“In 1999 era agentia de publicitate si identitate a MediaPro si faceam promo-uri pentru televiziune si print. Si dupa accea am avut de ales daca sa merg intr-o agentie sau sa raman sa fac promo-uri pentru TV. Mi s-a parut mai interesant la vremea aceea sa merg intr-o agentie, la Ogilvy. Eram hotarata sa invat lucruri noi si am zis ca este ceva de viitor. Stiam de internet de la profesorii din facultate, dar experienta era destul de mica. Si la Ogilvy Interactive a fost prima scoala de online”, explica noua sefa a Grapefruit.

Ogilvy Interactive era prima divizie de internet a unui agentii multinationale prezente pe piata locala.

“Ma ocupam de site-uri din punct de vedere informational, produceam si scriam continut pentru acestea, faceam texte despre companiile clientilor, dictionare despre anumite produse si servicii, uneori faceam si ghiduri despre cum sa scrie pentru internet. Am inceput in online cand in Romania erau numai 100.000 de utilizatori de internet, cand vorbeam de dial-up, cand unii dintre clientii nu prea stiau ce este un newsletter”, afirma Ana Maria Bogdan.

Printre clientii de care s-a ocupat in aceea perioada se numara Evenimentul Zilei si Nederlanden, care in 2001 a devenit ING Asigurari de Viata.

Ulterior a lucrat pentru Telemobil (operatorul retelei de telefonie mobila Zapp), Altex, Kanal D si ING Bank.

Ultima functie detinuta de Ana Maria Bogdan inainte de a prelua sefia Grapefruit a fost cea de Internet Channel Development Manager in cadrul ING Bank, unul dintre cei mai mari investitori in online in ultimii ani. Din aceasta pozitie s-a ocupat dezvoltarea strategiei de business online a bancii, lansarea celei de-a doua versiuni de interfata a serviciului Home'Bank si a celui de mobile banking.