Astfel, pentru promovarea brandului Orange s-au cheltuit 2,55 milioane de euro (investitii la rate card, fara discounturi), pentru Vodafone 2, 20 milioane de euro si pentru proiectul Rosia Montana 1 milion de euro.

Sumele reprezinta publicitatea standard, bartere si advertoriale si nu include auto promovarea sau promovarea in cross a diverselor produse media. De obicei, sumele la rate card sunt de cateva ori mai mari decat investitiile nete, in unele cazuri si de zece ori mai mari.

In primul semestru din acest an, investitiile la rate card in publicitate in presa scrisa au totalizat aproximativ 97 milioane euro, conform BRAT.

Insa sumele nete au fost cel mai probabil in jurul a 10 milioane de euro, avand in vedere ca piata de publicitate pe print este estimata sa ajunga la 24 de milioane de euro pana la finalul acestui an, potrivit agentiei de media Initiative.

Pe de alta parte, companiile care au investit cel mai mult in cumpararea de spatiu publicitar in ziare si reviste sunt Orange Romania, Vodafone Romania, Procter&Gamble, Heineken Romania si Beiersdorf, producatorul cosmeticelor Nivea.

Orange, Vodafone si P&G -cei mai mari investitori in reclame in presa scrisa

Orange, Vodafone si P&G -cei mai mari investitori in reclame in...

Citeste si:

Domeniile cu cele mai mari investitii publicitate sunt telecomunicatiile, auto, bancar si case de consemnatiuni, cel al cosmeticelor pentur femei si supermarketurile.

BRAT a lansat studiul de Monitorizare a Investitiilor in Publicitate (MIP Presa Scrisa) in ianuarie 2011, iar pentru prima jumatate a anului au fost monitorizate 212 publicatii.

Citeste si Orange, Vodafone si P&G –cei mai mari investitori in reclame in presa scrisa

Telecomul- cel mai mare cumparator de reclame in ziare si reviste in 2011

Telecomul- cel mai mare cumparator de reclame in ziare si reviste in 2011

Telecomul- cel mai mare cumparator de reclame in ziare si reviste...