In primul semestru al anului 2011, investitiile la rate card (valorile brute, fara discounturile care in unele cazuri pot ajunge si la 90%) in publicitate in presa scrisa au fost de aproximativ 97 milioane euro. Aceasta suma este reprezenta de publicitatea standard, bartere si advertoriale si nu include auto promovarea sau promovarea in cross a diverselor produse media.

Practic, investitiile nete au fost in jurul a 10 milioane de euro, avand in vedere ca acestea ar putea ajunge la 24 de milioane de euro pana la finalul acestui an, conform estimarilor agentiei de media Initiative.

Piata de media scade cu 3% in 2011. Internetul trece pe locul doi, dupa TV

Piata de media scade cu 3% in 2011. Internetul trece pe locul doi,...

Domeniile care au investit cel mai mult in publicitate sunt telecomunicatiile, auto, bancar si case de consemnatiuni, cel al cosmeticelor pentru femei si supermarketurile.

Pe de alta parte, companiile care au platit cel mai mult pentru reclame in presa scrisa sunt Orange (3,03 mil. euro la rate card), Vodafone (2,48 mil. euro), Procter&Gamble (1,68 mil. euro), Heineken Romania (1,44 mil. euro) si Beiersdorf, producatorul cosmeticelor Nivea, (1,39 mil. euro).

Citeste si:

BRAT a lansat studiul de Monitorizare a Investitiilor in Publicitate (MIP Presa Scrisa) in ianuarie 2011, iar pentru prima jumatate a anului au fost monitorizate 212 publicatii.

Citeste si:

Topul brandurilor cu cele mai mari investitii in publicitate in presa scrisa

Telecomul- cel mai mare cumparator de reclame in ziare si reviste in 2011

Topul brandurilor cu cele mai mari investitii in publicitate in presa scrisa

Topul brandurilor cu cele mai mari investitii in publicitate in...