Motto-ul urmatorilor 20 de ani este "Innovate or die"

Trebuie sa construim continut pentru noile mijloacele de distributie. Pana de curand cel mai important canal media era televiziunea. Astazi vrem continut cand, unde si cum vrem noi. Daca nu vom gandi modul de a comunica si crea branduri in aceasta forma si pentru toate mijloacele de distributie, cred ca nu vom inova. Cred ca motto-ul urmatorilor 20 de ani pentru industria de publicitate este "Innovate or die". Publicitatea, asa cum a fost in ultimii 20 de ani, daca nu inoveaza, va muri.

Businessul de marketing reinventeaza totul si se reinventeaza

Businessul de marketing reinventeaza totul si se reinventeaza. Toata aceasta noutate este condusa de consumatori si de creativitate. Eu sunt constient ca acesta schimbare este o mare provocare nu doar in Romania, ci peste tot. Comoditatea ne face sa ne fie greu sa ne schimbam, chiar daca venim din agentii de publicitate sau daca venim din partea clientului. Dar, singura solutie este innovate or die.

Internetul va deveni cel mai mare mall

Internetul este cea mai mare retea de distributie, iar, in curand, va deveni cel mai mare mall. Si trebuie sa invatam sa comunicam.

Principalele medii de promovare si principalele tendinte in urmatorii 20 de ani

E clar ca media ultimilor 50 de ani a fost televiziunea. Cred ca media urmatorilor ani va fi continutul. Trecem in lumea continutului de la un ecran la patru ecrane. Trecem de la televizor...la televizor, mobil, PC si tableta. Mobilul fiind practic cel mai intim in relatia cu fiecare dintre noi. Ma uitam la un studiu pe care l-a facut BBDO de curand si la intrebarea despre primul obiect pe care il atingi dimineata- partenera, pe tine sau mobilul- 86% dintre ei au raspuns mobilul.

Astazi, cu noile telefoane, putem vedea continut oriunde si cred ca media urmatorilor ani este continutul.

Influenta crizei asupra publicitatii locale

Care criza? Cred ca anul acesta este cel mai bun an pe care l-ati vazut in urmatorii 15. Uitati-va la anul acesta si o sa vedeti ca este cel mai bun pana in 2025. In urmatorii zece ani varsta media a Europei se apropie de 50 de ani. Asta este un lucru care va pune o presiune extrem de mare pe Europa.

Criza a dus o presiune mare pe industria de publicitate din Romania din cauza faptului ca in industria noastra de publicitate nu s-a inovat. Si vrem in continuare sa facem lucrurile asa cum le-am facut in ultimii 20 de ani. Cred ca trebuie sa vindem mai mult valoare, creatie, inteligenta si sa folosim banii mai bine. Pentru ca intram intr-o perioada in care costurile vor conta extraordinar de mult.

Cum va fi grupul BBDO in Romania in 20 de ani

Nu comentez. Am multa incredere in voi.

Daca ar fi sa o ia de la inceput, ar mai investi in publicitate?

Da. Da. Pentru ca este fun si intotdeauna este ceva nou. Inovativ. Nu mi-am pus problema niciodata (n.red. sa nu inceapa un business in publicitate).

Lucrurile pe care le-a invatat din media si publicitate si le aplica in alte business-uri pe care le-a dezvoltat

Cel mai important lucru pe care il inveti din publicitate este sa vinzi gheata eschimosilor. Sa vinzi. Daca poti sa convingi clientul, poti sa faci orice. Si, de aceea, cred ca industria poate inova. Cred ca poti sa vinzi cand adaugi valoare.

Citeste si:

Cat de importanta este tehnologia in agentiile de publicitate

Aici este o mare problema a industriei. Pentru ca in ultimii ani industria a fost, in general, foarte creativa, formata din artisti.

Agentiile trebuie sa inteleaga ca in noua era, ca sa poti comunica, trebuie sa intelegi tehnologia. Urmatorii zece ani cel putin nu vor fi in spiritual traditional si nici purely digital. Va fi o combinatie intre traditional si digital. Iar intelegerea tehnologiei este unul dintre cele mai importante lucruri. Si nu doar intelegerea tehnologiei, ci si parteneriatele cu companii din tehnologie ca Facebook, Google, Microsoft.

Cum s-a schimbat piata de publicitate locala si mondiala in 20 de ani

Nu cred ca piata locala s-a schimbat. Cred ca piata locala se lupta in continuare sa faca lucrurile in mod traditional, in mod gresit. Si, probabil, aceasta este cea mai mare oportunitate cel putin pentru urmatorii 20 de ani: inovarea pietei locale.

Piata internationala este usor confuza la nivelul agentiilor. Pentru ca agentiile de publicitate trebuie sa se tranforme in urmatorii ani in companii de media care sa fie capabile sa inventeze continut pentru crearea si promovarea brandurilor. Si aceasta este o transformare care se va intampla foarte rapid. In urmatorii doi, trei ani vom vedea o relatie foarte stransa intre continut, tehnologie si marketing.

Factori care influenteaza pieta de publicitate, dar care nu au legatura cu publicitatea

Impactul cel mai mare asupra pietei de publicitate il are economia. Si daca economia va merge similar ca anul acesta, piata va fi la fel ca anul acesta. Eu cred ca economia va merge mult mai prost ca anul acesta pentru ca suntem intr-o situatie globalizata si piata miscandu-se intr-un trend negativ si piata de publicitate se va misca intr-un trend negativ.

Cat va conta anul viitor politicul in piata de publicitate

Sa ajungem la campania electorala si sa vedem atunci cum se va desfasura, ce bani vor fi. Nu cred ca poate influenta foarte puternic piata de publicitate.

Publicitatea online de astazi nu comunica. Bannerele nu sunt un mod in care sa comunici. Tocmai de aceasta, continutul trebuie sa sustina comunicarea. Si, de aceea, intrepatrunderea intre continut, tehnologie si comunicare va fi succesul. Si sunt din ce in ce mai multe mijloace social media care vor ajuta comunicarea.

Industria de astazi nu este proactiva si nu vine cu propuneri creative si proactive care sa sustina brandurile clientilor.Nu cred ca este o problema de piata, este o problema de creativitate si de proactivitate a agentiilor.