“La finalul acestui an piata locala de profil a ajuns la o valoare de cca 7-7,5 milioane de Euro, iar pentru 2012 exista premise sa stagneze valoric intrucat nu valoarea in sine a pietei va creste, ci volumul si diversitatea activitatilor prin scaderea preturilor. Marketerii care folosesc acest canal de comunicare de cel putin 2-3 ani inteleg deja avantajele legate de eficienta, implementarea facila si rezultatele imediate si tocmai de aceea vor diversifica activitatile specific pentru a obtine rezultate cat mai bune insa nu cred ca vor creste semnificat investitiile in acest sector”, considera Maia Novolan, director general Syscom Digital.

In ceea ce priveste bugetele de marketing, anul viitor nu va fi mult diferit fata de 2011.

“Exista posibilitatea ca tendinta din anul 2011 de mutare pe traseul anului a unei mici parti din bugetele de marketing de pe alte componente pe componenta de marketing mobil, sa se pastreze si in 2012 generand astfel o crestere probabila de 8-10%. Cresterile preconizate ar putea insa sa compenseze downsize-ingul valoric al pietei de mobile marketing generat de presiunea tot mai mare pe tarife venita din partea clientilor, prin urmare avem toate motivele sa ne asteptam la o stagnare valorica a pietei, chiar daca volumul activitatilor creste”, mai spune Novolan.

SMS-urile vor reprezenta in continuare baza a peste trei sferturi din campaniile de marketing mobil, insa utilizarea codurilor QR complementar cu alte tool-uri (web, gaming, voce, FB, aplicatii mobile) ar putea creste anul viitor si cu pana la 50%, avand in vedere potentialul pietei din Romania in ceea ce priveste volumul de smartphone-uri din piata si rata de acces la internet mobil din ce in ce mai mare.

Printre tendintele in marketing mobil care vor marca anul 2012 se numara extinderea activitatilor "call-to-action" si a aplicatiilor mobile. “Pentru o campanie de marketing mobil mai putin costisitoare, poti realiza activitati <call to action>, cerandu-i consumatorului sa vina el catre tine oferindu-i ceva in schimb”, sustine directorul general Syscom Digital.

Aplicatiile pentru terminalele mobile targetate catre consumatori vor fi de departe vedetele anului 2012: “Diversitatea facilitatilor pe care le ofera acestea, detemina dispozitivele mobile sa devina un “must” pentru orice brand sau retailer important. Desi aplicatiile sunt tool-uri din categoria mobile marketing, in prezent bugetele pentru aceste tipuri de servicii/produse intra in categoria online, componenta pe care se asteapta cresteri, deci putem astepta si de aici preluarea unei cote valorice ”, explica Maia Novolan.

Citeste si:

In plus, website-urile si jocurile de socializare vor avea o expunere tot mai crescuta pe telefoanele mobile. Telefonul mobil este aproape mereu in posesia utilizatorilor, de aceea este de asteptat ca accesarea retelelor online de socializare sa fie realizata in proportie de cel putin 30%-35% de pe telefonul mobil in urmatorii 2 ani. “Cu alte cuvinte, oricand si de oriunde, fara bariere. La fel se intampla si cu jocurile de socializare, ceea ce inseamna ca acele companii care vor marketa jocurile pe telefon se vor putea bucura de proeminenta in comunitatea de profil.” completeaza Maia Novolan.

Nu in ultimul rand, formatele video vor fi la randul lor in crestere, odata cu utilizarea la scara larga a telefoanelor inteligente care au optiuni de capturare video. “Este timpul pentru companii sa se gandeasca si la posibilitatile oferite de marketingul video dincolo de YouTube sau de alte canale similare.”, concluzioneaza reprezentanta Syscom Digital.

Syscom Digital incheie bine anul 2011, cu o cifra de afaceri de peste 1,7 milioane de euro, cu 24 de angajati, cu 2 premiere romanesti de profil, una reprezentata de sistemul inedit de digital networking utilizand QR coduri in cadrul evenimentelor si implementarea primei campanii promotionale cu mecanism integrat SMS si online ce se deruleaza simultan in 4 tari: Romania, Bulgaria, Moldova si Serbia.

Syscom Digital este una dintre companiile lider specializate in servicii si platforme digitale, baze de date, comunicare digitala si activari de marketing mobil. Compania are in portofoliu servicii de strategie si management in comunicarea virtuala, content digital, marketing de proximitate, call-center, campanii integrate de online si offline, folosind un mix comunicational de tehnologii precum SMS, MMS, WEB, M-WEB, WAP, Bluetooth®, Barcode si Voce si aplicatii si tool-uri pentru field marketing de tip digital (aplicatii PDA, iPad, iPhone sau Android).

Foto: marketingplaninfo.com