Agentia de publicitate Cohn&Jansen JWT isi propune sa se dezvolte regional prin castigarea de clienti din zona Europei Centrale si de Est, a declarat Alina Tudose, managing director si managerul departementul de strategie al companiei cu afaceri de circa 2,5 milioane de euro anul trecut.
““Vrem sa participam la cat mai multe licitatii regionale pentru ca avem o sansa. Romania este foarte bine privita din punct de vedere creativ in Europa Centrala si de Est. Festivalul de la Cannes de anul trecut (n.red. cand Romania a castigat pentru prima data marele premiu) a fost un varf foarte important in istoria publicitatii romanesti", spune Alina Tudose (foto), adaugand ca inca dinainte de succesul agentiei McCann Erickson din 2011 de la Cannes, Romania avea o imagine foarte buna in domeniul publicitatii.

"Romania incepuse sa se vada din ce in ce mai bine in regiune pentru ca Festivalul de la Portoroz (n.red. cel mai important festival de creatie din Europa Centrala si de Est) era plin de premii castigate de romani. Cu atat mai mult se vorbeste acum de Romania si cred ca se va vorbi in continuare pentru ca nu cred ca a fost prima si ultima data cand tara noastra obtine astfel de premii la Cannes”, continua Tudose.

De aproximativ jumatate de an Cohn&Jansen JWT este implicata intr-o licitatie pentru un client in zona Europei Centrale si de Est si, daca va castiga, ar urma sa realizeze campaniile firmei in cinci tari: Rusia, Polonia, Bulgaria, Cehia si Ucraina.

Managerul Cohn&Jansen JWT spera ca veniturile generate de clientii din strainatate sa reprezinte in jur de 5-7% din cifra de afaceri de aproximativ 3 milioane de euro la care ar trebui sa ajunga agentia in 2012.

Cohn&Jansen JWT este compania care a reiesit in urma fuziunii din 2010 a agentiilor Cohn&Jansen si Scala JWT, filiala locala a retelei JWT. Actionarii agentiei sunt Petra Hoyos, Andrei Cohn, Cristina Jansen, Peter Jansen si Adrian Draghici.

Anul trecut, noua agentie a avut un business de circa 2,5 milioane de euro, mai mult cu aproximativ 0,5 milioane euro fata de 2010. Pe de alta parte, marja profitului a fost de 20% din venituri, in crestere fata de 2010 cand marja de profit net a fost in jur de 13%.

Fuziunea le-a adus 14 noi branduri
Cresterea de anul trecut a fost determinata de faptul ca agentia a inceput sa lucreze pentru inca 14 branduri adaugate in urma fuziunii, de castigarea a cinci conturi noi in urma licitatiilor si de stabilizarea bugetelor clientilor pentru care lucrau deja.

“Bugetele pentru creatie nu au mai scazut atat de mult anul trecut. In 2010 s-au diminuat si cu 30%, dar in 2011 au ramas la fel, ba chiar au crescut in unele cazuri. In special clientii mai mici au avut mai mult curaj. Piata a parut in stagnare anul trecut, atat din punct de vedere calitativ cat si cantitativ. Dar clientii sunt mai curajosi anul acesta si speram ca lucrurile sa se schimbe. Noi am avut un an bun, insa atipic datorita fuziunii cu Scala JWT in octombrie 2010. A fost un an pregatitor in care ne-am concentrat pe definitivarea echipei pentru ca aveam 15 oameni, iar Scala JWT a venit cu 30”, afirma sefa agentiei care acum are peste 40 de angajati.

Managerul adauga ca desi Cohn&Jansen s-a alaturat unei retele, compania care a reiesit in urma fuziunii a reusit sa pastreze “spiritul de agentie mica, de creatie, care e in foame de clienti si intra in pitch-uri sa lupte, sa demonstreze”.

“Vrem sa ne pozitionam ca o agentie medie, sa fim flexibili si sa ne folosim de resursele unei agentii internationale. Vrem sa fim un fel de butic de creatie multinationala”, mai spune Tudose.

In prezent circa 60% dintre clientii Cohn&Jansen JWT sunt castigati la nivel de retea, printre acestia numarandu-se Nokia, Kraft, Bayer, Bunge (cu brandurile Floriol si Unisol) sau Nestlé. Restul de clienti au fost castigati la nivel local, printre acestia numarandu-se Avon, Mega Image, si Valvis Holding (Aqua Carpatica si Domeniile Samburesti).

Cinci licitatii castigate in 2011
Compania a participat anul trecut la noua licitatii, dintre care a castigat cinci. Primul din ele este Avon Romania, al doilea este un proiect special Kraft ,iar numele a trei dintre clientii cu care au inceput sa colaboreze nu au fost inca dezvaluite. Toate brandurile sunt insa din zona bunurilor de larg consum.

In prima parte a anului trecut, agentia nu a participat la licitatii pentru a se concentra asupra fuziunii, iar totodata le-a evitat pe acelea in care erau invitate foarte multe agentii.

“In anii acestia, pitch-urile sunt semiloterii pentru ca sunt licitatii si cu 10-12 agentii. E aproape la fel ca si cum ai participa la loterie. Clientii vor sa vada cat mai mult, poate pentru a negocia cat mai mult costurile pentru ca bugetele nu au crescut. Insa alegerea devine foarte subiectiva. Am incercat sa le evitam pe acestea pentru ca sansele sunt foarte mici, iar eu daca as fi client nu as sti cum sa aleg. Noi am participat la pitch-urile cu pana in cinci agentii”, explica Alina Tudose

Ea adauga ca partea legata de costuri reprezinta in jur de 30% din decizia pe care un client o ia in momentul in care alege agentia cu care sa lucreze. Iar in sectorul public, procentul poate ajunge la 75%.

Nu vor clienti de stat

“Mereu vom ramane in comercial, unde lucrurile sunt mai transparente”, spune managerul Cohn&Jansen JWT, adaugand ca un alt domeniu de care agentia nu este interesata este publicitatea electorala.

“Este un alt joc pe care nu o sa-l jucam”, afirma Tudose, chiar daca anul acesta unul plin de alegeri.

In schimb, managerului i-ar placea sa isi adauge in portofoliu un client din domeniul bancar si unul din industria berii.

Cohn&Jansen lucra de sapte ani pentru Garanti Bank, insa la finalul anului trecut colaborarea a incetat, banca orientandu-se catre alte medii de comunicare, precum relatii publice, potrivit Alinei Tudose.

Totodata, sefa agentiei de creatie isi doreste sa castige clienti cu care reteaua JWT lucreaza la nivel international, dar nu si in Romania.

“Avem foarte mult de lucru pentru clientii care au venit datorita fuziunii cu Scala JWT, pe care abia i-am cunoscut anul trecut si care sunt o sursa importanta de business nou. Pe de alta parte sunt si clienti pe care reteaua JWT ii are la nivel global, cu care nu lucram pe plan local, de exemplu Unilever, si este una din tintele noastre sa castigam clientii internationali ai JWT “, afirma managerul.

Printre principalii competitori ai Cohn&Jansen JWT se numara agentii precum BV McCann Erickson, Leo Burnett&Target, Lowe&Partners, Graffiti BBDO sau Mercury 360.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri