Jocurile olimpice din acest an au strans fonduri de 2,2 miliarde de dolari din sponsorizari de la companii precum Coca Cola si Mcdonald’s, noteaza AdAge.

Astfel companiile care nu si-au permis sa dea cateva sute de milioane de dolari pe contracte de publicitate intampina dificultati in a-si promova serviciile, fara a aprovoca autoritatile, folosindu-se de atentia de care se bucura un eveniment de asemenea anvergura.

Simpla utilizare in reclame a cuvintelelor “jocuri” sau “2012” in combinatie cu “ Londra”, “vara” sau “sponsori” ar fi de ajuns pentru incalcarea regulilor si implicit pentru a primi o amenda de pana la 30.000 dolari.

Este interzisa de asemenea folosirea imaginilor cu sportivi, a moto-urilor, mascotelor si logo-urile olimpiadei .

Citeste si:

Unele companii au reusit sa evite regulementele. Virgin Media a initiat o campanie care il are drept imagine pe sprinterul Usain Bolt si astfel a reusit sa isi dubleze numarul de clienti.

Organizatorii jocurilor declara ca sponsorii au facut posibila finantarea unui eveniment de asemenea importata si este de datoria lor sa le protejeze investitia de organizatiile care vor sa profite in mod fraudulos de pe urma olimpiadei.

In jur de 250 de ofiteri vor patrula in jurul locatiilor unde se vor desfasura probele sportive pentru a opri advertising-ul ilegal. Este pentru prima data in istoria jocurilor olimpice cand s-au implementat reguli de advertising atat de stricte.