„Pentru 2013 prognozam continuarea cresterii businessului in zona digitala iar castigarea unor clienti externi pentru care dezvoltam deja astfel de proiecte, confirma aceasta directie. In acest an tintim sa atingem statutul de hub digital pentru piete din Europa de Vest, Africa de Sud si America de Nord”, explica managerul.

Printre clientii castigati in 2012 de Ogilvy&Mather Romania pe zona de digital se numara IBM, Nestle, Motorola, Barclays, UPS, Mattel, Transparency International, proiectele urmand sa fie realizate pentru tari precum Marea Britanie, Germania, Franta, Africa de Sud.

Ogilvy Romania activeaza pe segmentul de digital prin compania OgilvyOne, care in 2011 a avut o cifra de afaceri de circa 0,85 milioane de euro. Compania este condusa de Andy Lita.

Grupul Ogilvy&Mather Romania este al treilea jucator pe piata locala de comunicare, cu afaceri de circa 58,7 milioane de euro in 2011 si un profit net de aproximativ un milion de euro, conform Ministerul de Finante. Grupul este format din companiile Ogilvy&Mather Advertising (creatie), Ogilvy PR (relatii publice), Ogilvy One (digital), OgilvyAction (BTL), MindShare (media) si MEC (media).

Necula spune ca are incredere intr-o evolutie pozitiva a businessului in acest an deoarece „obiectivele si planurile multora dintre clientii nostri sunt extrem de ambitioase”.

In 2012, unii clienti au comunicat agresiv, altii au fost conservatori

Printre clientii Ogilvy&Mather Romania se numara BAT, Kraft, Cosmote si Germanos, Ford , Zentiva, Nestlé, Tarom, Millennium Bank, Sollers PPD, Caroli Foods, LG Electronics, Pfizer, PeliFilip, Sonae Sierra, Romastru Trading, Adrem Invest, IBM, Comisia Europeana. Grupul (fara agentiile de media) lucreaza cu peste 35 de companii locale si internationale si peste 80 de branduri.

Grupul a castigati anul trecut clienti precum Pfizer, Romastru (industria farmaceutica), si din cea de procesare a carnii (Caroli Foods - brandul Campofrio). De asemenea, compania lucreaza din 2012 pe segmentul digital pentru mai multi clienti externi printre care IBM, Nestle, Motorola, Barclays, UPS, Mattel, Transparency International.

„In ceea ce priveste clientii existenti, unii au mers pe strategii de comunicare agresive iar altii au fost mai conservatori, comparativ cu anul precedent”.

Necula: Vrem sa lansam companii anul acesta

Pe de alta parte, Necula afirma ca grupul vrea sa lanseze companii noi anul acesta.

Citeste si:

„Avem in vedere dezvoltarea unor noi discipline, atat pe segmentul digital cat si pe cel de implementare de marketing in domeniul audio video”.

In ceee ce priveste evolutia pietei de comunicare, managerul spune ca bugetele ar putea scadea cu circa 4%.

Bugetele pentru achizitia de spatiu de publicitate (piata de media) erau estimate la circa 300 de milioane de euro anul trecut, in timp ce intregul segment al comunicarii (media, creatie, PR, BTL) este evaluat la circa 400-450 de milioane de euro.

„Dat fiind perspectiva economica precum si lipsa unor evenimente importante care sa poata atrage o componenta de comunicare semnificativa, consideram ca anul viitor ne vom afla in continuare intr-un scenariu de scadere cu o cifra (4%), cu perspectiva optimista de stagnare versus 2012. Singurul mediu de crestere va fi cel digital. Dincolo de cifre insa, piata trece prin modificari structurale. Shimbarea comportamentului consumatorilor, ca urmare a prezentei tot mai puternice a mediului digital in vietile acestora, face ca interactiunea lor cu brandurile sa ia forme noi, iar adaptarea la acestea este cruciala”, mai spune Necula.

Ogilvy&Mather Romania este unul dintre cei mai mari jucatori pe piata locala de comunicare, alte grupuri importante fiind The Group, Leo Burnett Romania, McCann Worldgroup Romania, Lowe Romania si Centrade Saatchi&Saatchi.

Fotografie realizata de Mircea Dragos (fotografii-profesionale.ro).