„Cei mai mari investitori in publicitate sunt retailul, FMCG-ul si telecomul. Toate aceste trei industrii, din pacate, sunt dependente de puterea de cumparare a populatiei. Desi PIB-ul a crescut in ultima perioada, aceasta evolutie nu se datoreste cresterii acestei puteri de cumparare ci a exporturilor si a agriculturii”, subliniaza el.

Atunci cand puterea de cumparare a populatiei va reveni la normal si indexul increderii va creste, vom putea vorbi de o crestere a pietei de publicitate in Romania.

„Asa ca cel mai bine trebuie intrebati politicienii, ei sunt in mai mare masura sa raspunda acestei intrebari”, mai spune Dumitrescu.

Stefan Iordache, seful Leo Burnett (foto dreapta), spune ca in urmatorii doi ani vom vedea o inversare a trendului, scaderea pietei oprindu-se. „Noi avem rabdare, suntem oameni maturi!”, a spus el, zambind. „Tot ce a fost mai rau, a trecut. Ratecard-ul nu mai poate scadea, nu va mai fi presiune asupra publisherilor”, spune el, increzator.

Este o casnicie asteptata, dupa o logodna prelungita.

In ceea ce priveste tranzactia dintre Publicis si cele cinci agentii, directorii executivi ai companiilor subliniaza ca isi vor pastra independenta si vor continua „activitatea antreprenoriala”. Nu vor exista angajari suplimentare dar nici reduceri de personal in urmatorii ani.

„Este o casnicie asteptata, dupa o logodna prelungita. Ponderea de 51% detinuta de Publicis este perfecta si in linie cu strategia globala a companiei, lasand loc liber pentru motivatie si antreprenoriat. Vom pune accent ridicat pe transparenta in relatia cu clientii, ceva ce, din pacate, lipseste pe piata locala”, mai spune Teddy Dumitrescu.

Oficialii agentiilor nu au putut preciza ce pondere din piata de comunicare si publicitate vor detine dupa finalizarea tranzactiei, la inceputul anului viitor, insa au tinut sa sublinieze ca nu se apropie de un prag periculos astfel incat sa se produca o concentrare economica care sa dauneze pietei. „Este o piata foarte foarte foarte fragmentata, sunt un miliard de agentii mici!”, spune Stefan Iordache.

Citeste si:

Oficialii straini ai Publicis au spus ca au ales aceasta perioada pentru tranzactie deoarece „cel mai bun timp de investitii este in vremuri turbulente. Suntem de departe cel mai mare grup din regiune si vrem sa continuam asa. Nu intram insa pentru a crea monopoluri ci pentru a inova si a creste operatiunile”.

Ei au subliniat ca nu se mai poate vorbi de o piata locala, ci de una globala. „Exista multe sinergii pe care tinem sa le realizam. Nu ma operam in silozuri ci in comunitati mari. Pamantul este din ce in ce mai mic. Declinul pietei nu va tine intotdeauna si ne va permite sa inovam”, incheie ei.

Grupul francez Publicis, al treilea jucator pe piata de comunicare la nivel mondial, cu afaceri de 6,6 miliarde de euro anul trecut, si-a majorat participatiile la un procent de 51% din capitalul Leo Burnett&Target, Starcom MediaVest Group, Optimedia,The Practice si iLeo, agentii care ii sunt afiliate in Romania.

Leo Burnett&Target (creatie), Starcom MediaVest Group (media), The Practice (relatii publice) si iLeo (digital) fac parte din grupul Leo Burnett Group Romania, iar Optimedia din grupul Publicis Romania.

Cele cinci agentii romanesti au peste 150 de specialist in comunicare, in domenii precum branding, digital, PR, creatie si media. Printre clientii celor cinci companii se numara Avon Cosmetics, AXA Group, GlaxoSmithKline, Heineken, H&M, Kraft Foods, Novartis Sandoz, OMV Petrom, Procter & Gamble, Samsung, SanofiAventis.

In functie de aprobarea autoritatilor de reglementare, este preconizat ca tranzactia sa se incheie in primul trimestru al anului 2014.

Sursa foto