Managerul nu a precizat care a fost scaderea fata de 2012, insa in urma cu doi ani compania a avut o cifra de afaceri de circa 10,45 milioane de euro, conform Ministerului de Finante. De asemenea, in 2012 agentia a avut un profit net de 660.000 de euro.

„Cifra de afaceri pe 2013 a fost drastic afectata de catre <<ordonanta din aprilie>>, profitul, mai putin. Estimez si pentru 2014 aceeasi cifra de afaceri daca lucrurile raman neschimbate cu privire la modalitatea de decontare a difuzarilor. Nu vad o efervescenta a investitiilor in media anul acesta”, a explicat Batog.

Investitiile in publicitate erau estimate in 2013 la circa 295 de milioane de euro, cele in televiziune reprezentand 183 de milioane de euro, iar cele in internet aproximativ 46 de milioane de euro, conform studiului Media Fact Book, realizat de agentia de media Initiative. Ziarele si revistele vor atrage 19 milioane de euro, investitiile in radio 19 milioane de euro, iar cele in OOH (out-of-home) 28 de milioane de euro.

„Tendinta investitionala pentru 2014 va fi caracterizata de prudenta, inteligenta si control. Achizitia de media va deveni mai calitativa si mai inteligenta ca urmare a presiunii clientilor pentru obiectivele de performanta ale furnizorilor. Ma refer aici, in primul rind, la statiile TV, mai putin la print, OOH si radio, unde tot volumul va face legea. Ma astept, in cel mai bun caz, la o stagnare a investitiilor din partea clientilor traditionali, consumatori de media. Nu sunt semnale din partea economiei ca lucrurile se redreseaza in ciuda anunturilor triumfaliste ale guvernului. Deci nu este platforma de crestere economica sanatoasa”, afirma seful Optimedia.

Companiile private vor investi tot mai inteligent in media

El adauga ca daca investitorii traditionali in publicitate, mai exact companiile private, vor investi tot mai inteligent in media, cu totul altfel vor fi lucrurile in ceea ce priveste „partea variabila a investitiilor in media, adica publicitatea electorala”.

Citeste si:

„Evident, cheltuieli mari vor fi mai ales in OOH (n.red. out-of-home: panotaj stradal, reclame in lifturi, toalete, parcari, sali de asteptare), macar scriptic. Dar nu cred ca vor influenta decisiv piata de media”, a mai spus Cezar Batog.

Optimedia este o companie de media care a fost infiintata in Romania, in anul 1997, ca agentie afiliata a Publicis Groupe. Anul trecut agentia a trecut printr-o tranzactie cu grupul francez Publicis, al treilea jucator pe piata de comunicare la nivel mondial, prin care cei de la Publicis si-a majorat participatia la un procent de 51% din capitalul companiei.

Portofoliul de clienti al Optimedia include conturi precum Zentiva Romania, Sanofi Aventis, OMV, Petrom, Covalact, AlphaBank, Profi, Zenyth Pharmaceuticals.

Cele mai mari agentii de media (in functie de cifra de afaceri pe 2012) de pe piata locala sunt Media Investment, Universal McCann, Zenith Romania, Initiative Media si Starcom MediaVest Group.