Este vara. Televizorul nu mai pare la fel de prietenos ca in zilele friguroase, iar in locul acestuia aproape toata lumea prefera marea, spatiile verzi sau petrecerile de orice fel. De lucrul acesta sint constienti si publicitarii, care in timpul verii incearca sa convinga si prin alte metode decit prin spoturile tv. Outdoorul, publicitatea neconventiala sau sponsorizarea unor emisiuni de vara reprezinta de cele mai multe ori in perioada estivala modalitati eficiente de completare a campaniilor traditionale. Desi cu 20% mai putini telespectatori, televiziunea continua sa ramina in topul canalelor care atrag cele mai mari bugete de publicitate.

Astfel, in calupurile publicitare packshoturile la bere si bauturile racoritoare se scurg printre mesaje despre electrocasnice si telefonie mobila. „Este adevarat ca in timpul verii audientele tv scad fata de restul anului, dar asta nu inseamna ca dispare complet obiceiul privitului la televizor. De fapt, vorbim in medie de o scadere de aproximativ 20% (mediu urban), datorata «rotatiei» celor care pleaca in concediu“, explica Ioana Manea, Managing Partner&Creative Strategy Director, Loco Branding&Communication.

De la imaginea de produs la cea de marca

Citeste si:

„Teoretic, marca nu trebuie sa comunice doar cind are vinzari. Relatia dintre o marca si consumatorii ei se construieste in timp, iar comunicarea trebuie sa fie un proces continuu. Problema este cum iti construiesti mixul (cum aloci bugetele de publicitate pe canale media - n.r.)“, apreciaza Razvan Matasel, Research&Strategic Planning la Leo Burnett. Totodata, un alt motiv pentru care bugetele de publicitate ale televiziunilor nu au de suferit din cauza vacantei consumatorilor este si faptul ca tot mai multe companii au trecut de la promovarea de produs la cea de imagine. „Televiziunea este (inca) principalul mediu constructor de imagine de brand in Romania“, sustine Manea.

Un exemplu in acest caz sint reclamele la cei trei mari actori de pe piata telefoniei mobile: Vodafone, Orange si Zapp (Zapp Talk Free), precum si cea de la Altex. De altfel, noua campanie de la Altex, „Cuscrii“, marcheaza schimbarea identitatii companiei, care trece printr-o perioada de rebranding. Cit despre perioada aleasa pentru noua campanie, statisticile arata ca pentru vinzarea de electrocasnice si IT&C-ul vara este o perioada destul de buna. „Este momentul in care se intorc in tara stranierii care vin cu bani si cumpara. De asemenea, cei care pleaca in concediu cumpara foarte multe aparate foto, camere digitale. Astfel, pentru anumite tipuri de electrocasnice si produse IT&C vinzarile sint ridicate si in aceasta perioada“, mai spune Matasel.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=6032&art=14869&cHash=a937da4ce0