Piata de publicitate din Ungaria a avut, in prima jumatate a anului, o valoare totala de 256,61 miliarde forinti (950 milioane euro), in crestere cu sase procente comparativ cu perioada similara a lui 2005, potrivit statisticilor agentiei de monitorizare TNS Media Intelligence, citata de MTI.

Cea mai mare parte a acestor bani au fost cheltuiti pentru publicitatea produselor alimentare (13 procente din totalul cheltuielilor de publicitate), pe locul secund fiind publicitatea pentru serviciile de telecomunicatii (10,5 procente din total) si publicitatea pentru produsele de infrumusetare (9,3 procente din total).

O crestere semnificativa s-a inregistrat in publicitatea pentru medicamentele care nu necesita prescriptie medicala (over-the-counter), valoarea sumelor alocate pentru publicitatea acestor produse crescand cu 25 de procente, desi tendinta de crestere se manifesta neintrerupt de mai multi ani. Printre producatorii de medicamente din Ungaria, pe primul loc s-a clasat Bayer Hungaria care a cheltuit pentru publicitate o suma de 4,8 miliarde forinti, urmat de Novartis cu 1,8 miliarde forinti.

In schimb, cheltuielile de publicitate in sectorul telecomunicatiilor din Ungaria (unul din domeniile care a majorat bugetele de publicitate in ultimii ani) au inregistrat o stagnare in prima jumatate a lui 2006. In interiorul acestui sector, companiile de Internet au cheltuit cu 18 procente mai mult pentru publicitate iar companiile de televiziune prin cablu si-au majorat cheltuielile de publicitate cu 172 de procente. In contrast companiile de telefonie terestra si-au diminuat bugetele pentru publicitate