Cifra de afaceri in industria de marketing direct din Romania a depasit in 2006 suma de zece milioane de euro, potrivit datelor centralizate de Asociatia Romana de Marketing Direct (ARMAD). Marketingul direct devine astfel unul dintre domeniile cu cel mai rapid ritm de crestere in Romania.

Structura cifrei de afaceri totale cuprinde servicii precum: mailing adresat 13.9% (1.500.000 de euro), administrare si brokerage de baza de date 11,0% (1.189.000 de euro), fullfilment promotii 15.3% (1.649.000 de euro), teleservices 9.5%( 1.031.000 de euro), vanzare prin corespondenta 13.2% (1.422.000 de euro), creatie si consultanta in marketing direct 9,6% (1.040.000 de euro) , letterbox marketing 3.8% (405.000), alte servicii de marketing direct 23,7% (2.555.000 de euro).

Subdomeniile cu cresterea cea mai mare au fost : vanzarea prin corespondenta, cu o crestere de 127% si creatia si strategia de marketing direct, cu o crestere de 79%.

Sinteza cifrei de afaceri pe 2005 in domeniul marketingului direct din Romania a fost realizata pe baza datelor trimise de membrii ARMAD, in colaborare cu firma de cercetare de piata Daedalus Consulting, pe aceeasi structura ca si cercetarea din anul precedent.

Care sunt serviciile specifice marketingului direct?

Mailing adresat - servicii de expediere de plicuri (prin posta sau prin alt tip de curierat), cu costuri de productie incluse ;

Citeste si:

Teleservices - servicii de raspuns si de apelare telefonice, precum infoline, product line, RSVP, stabilire de intalniri, vanzare, extinderea bazei de date;

Fullfilment promotii - servicii de marketing direct sau conexe, prestate in cadrul unor promotii pentru consumatori sau retaileri, offline, online sau SMS (organizarea tragerilor la sorti, expedierea premiilor, inchirierea casutelor postale);

Administrare si brokerage de baze de date introducere de date, deduplicari, eliminari, match-uiri, validari, brokerage;

Creatie si consultanta de marketing direct creatie grafica si copywritting de marketing direct, strategie si consultanta;

Vanzare prin corespondenta direct mail pentru vanzare;

ARMAD a fost infiintata in anul 2003 si numara in prezent 32 de membri. Membru al FEDMA (Federation of European Direct Marketing), ARMAD are ca scop recunosterea pozitiva a marketingului direct si cresterea increderii clientilor si a consumatorilor finali, ca urmare a implementarii unor coduri de conduita si de buna practica in acest domeniu, asigurarea unui cadru legislativ competitiv si liberal.