Astfel, 20% dintre pesoanele intre 45-54 de ani s-ar abona in urmatoarele sase luni la o platforma de video la cerere. Pe de alta parte, 58% dintre ei nu si-ar face abonament in urmatoarea jumatate de an.

Generatia tanara vrea continut gratis pentru ca asa a fost invatata

„Desi premisele sunt pozitive, comparativ cu alte tari din UE, 70% din populatie nu are abonament la nici un fel de platforma de continut video. Dar, avand in vedere investitia constanta facuta de statiile TV si de operatorii telecom, cred ca romanii vor fi mai deschisi sa se aboneze la astfel de servicii. Deocamata, baza sta in persoanele cu varsta intre 45-54%, pentru ca 20% dintre ele sunt dispuse sa plateasca pentru continut in urmatoarele sase luni. Potentialul aici este. Generatia tanara vrea continut gratis pentru ca asa a fost invatata”, a afirmat Ruxandra Stefan, strategy&planning director in cadrul Initiative.

Doar 6% dintre tinerii cu varsta intre 16-24 de ani ar plati pentru continutul unei platforme video, in timp ce pentru tinerii intre 24 si 34 de ani procentul creste la 12%. Pentru persoanele intre 35 si 44 de ani procentul este tot de 12%.

Platformele preferate: HBO Go, Voyo, Netflix

Per total, doar 13% dintre persoanele intre 16-54 de ani ar plati pentru acces la o platforma video.
Platformele preferate de romani sunt HBO Go, Voyo, Netflix, Orange Go si Antena Play.

Romanii, cei mai mari consumatori de televiziune

Citeste si:

Romanii prefera sa se uite la televizor in format traditional, pe cablu sau satelit, consumul de televiziune in Romania fiind cel mai mare in Europa Centrala si de Est.

Astfel, romanii se uitau anul trecut in medie 6,8 ore pe zi (publicul cu varsta peste 18 ani, din mediul urban). Pe de alta parte, pe segmentul comercial (persoane cu varste intre 18-49 de ani, de la oras), consumul de televiziune era in 2015 de 5,8 ore in medie pe zi.