Emisiunile de divertisment, serialele si transmisiunile sportive au fost, in luna septembrie, cele mai eficace in a atrage telespectatori pentru cele mai puternice posturi romanesti. In timp ce, conform TNS-AGB International, Antena 1 continua sa inregistreze cele mai puternice date de audienta la capitolul divertisment, in buna masura multumita emisiunilor lansate in ultimele saptamani, PRO TV si TVR rezista cu ajutorul unor succese traditionale, in timp ce Prima TV isi da silinta sa recupereze teren marsand in continuare pe „reality show“-uri.

Batalia este intretinuta de lansarea catorva noi seriale, iar in materie de transmisiuni sportive fotbalul ramane rege, umilind alte evenimente ale sezonului precum Marele Premiu al Italiei la Formula 1, Gala de Box Profesionist, BCR Open Romania sau Cupa Davis.

Cifra magica la divertisment: 10%

Pentru Antena 1, emisiunile de deschidere a grilei de toamna au atras audiente consistente, depasite doar de una dintre cele mai de succes emisiuni ale postului, „Din Dragoste“. Astfel, spectacolul „Simte ritmul“, care a adus laolalta toate vedetele postului, a inregistrat, pe 10 septembrie, un rating mediu de 9,3% (market share 25,2%) printre telespectatorii din zonele urbane. „Noaptea erorilor“, o alta emisiune-eveniment a acestui canal, a inregistrat doua saptamani mai tarziu, la 24 septembrie, un rating de 9% in all-urban (26,4% share).
La acest capitol, doar Mircea Radu a reusit audiente mai bune pentru postul din Baneasa, cu „Din Dragoste/ All you need is love“, care in primele trei emisiuni ale lunii inregistra rating-uri constante:10%, 9,7% si, respectiv, 10,8%, cu un market-share mediu de circa 25%.

De un succes notabil s-a bucurat si o alta emisiune-maraton a Antenei 1, „Ziua Judecatii“, al carei rating a crescut in primele trei emisiuni de la 5,6% (13,1% share) la 7,9% (20,3% share), cu un rating mediu pe all-urban de 6,4%.

Aproape la fel de bine s-a pozitionat „Revansa starurilor“, cu un rating in mediul urban de 5,7% pentru primele editii ale toamnei, in timp ce audienta medie urbana a „Duminicii in familie“ s-a ridicat in aceeasi perioada la 3,8%, iar cea a emisiunii „9595 - Te invata ce sa faci“ s-a situat la 2,5%. Noua emisiune de dimineata a aceluiasi post a reusit un rating mediu all-urban de 0,9% (10,6% market share) in primele doua saptamani, incepand cu 11 septembrie.

Alternative: mondenitati si oameni simpli

Tot in zona divertismentului, TVR a reusit sa tina pasul cu Antena 1 doar prin doua emisiuni: „Surprize-Surprize“ si „Iarta-ma!“. „Surprizele“ au reusit sa tina pasul si chiar sa-l depaseasca pe alocuri pe Mircea Radu, inregistrand ratinguri de 10,6%, 9,3% si 11,9% la primele trei emisiuni ale toamnei (share mediu de 28,2%). Singurele emisiuni de divertisment ale postului public care au reusit sa depaseasca 5% rating au fost „Iarta-ma!“ (rating mediu 6,4%) si „Stele... de 5 stele“ (rating mediu 5,7%).

Citeste si:

La PRO TV, in lipsa lui Teo Trandafir, doar „Vacanta Mare“ a confirmat un public solid si fidel, prima emisiune a noului sezon inregistrand, pe 26 septembrie, un rating mediu de 10,6% (26,3% share). Cat priveste Prima TV, cea mai noua propunere a postului, emisiunea-parodie „Mondenii“, pare sa fi ratat startul, neputand depasi un rating mediu de 1,9% (5.0% share). La acest post, tot veteranii au reusit, in septembrie, o figura buna, Ernest si emisiunea sa „Tradati in dragoste“ (5,2% rating mediu all-urban, 13% share mediu) dovedindu-se, ca si in primavara, mai eficace decat Huidu&Gainusa si a lor „Cronica Carcotasilor“ (rating mediu all-urban 3,4%, share 8,5%). Aceasta se situeaza la egalitate cu un alt show relativ de succes al Primei TV, „Schimb de mame“, care a inregistrat la primele trei editii cifre similare.

Iubire de 4-5 procente

Cat priveste serialele noi propuse pentru acest sezon de posturile de televiziune, TVR a intrat saptamana trecuta, cu „La urgenta“, pe o felie deja acaparata de trei telenovele romanesti - „Vocea Inimii“ la Antena 1, „Iubire ca in filme“ si „Daria, iubirea mea“ pe Acasa TV. Toate si-au pastrat un public relativ constant pe parcursul primelor episoade, cu ratinguri medii all-urban de 3,1% (15,2% share), 4% (9,6% share) si, respectiv, 3,3% (8,1% share). „Iubire ca-n filme“ a avut parte de cea mai mare audienta la primul episod (5% rating), urmat indeaproape de productia Antenei 1 cu 4,8% rating, in timp ce „Daria“ s-a „limitat“ la un rating de 4% pentru primul episod.

Serialul „La urgenta“ al postului public, al carui prim episod a fost difuzat miercurea trecuta, este o propunere saptamanala care trebuie sa convinga in fata unor succese vechi ale concurentei - „Ziua Judecatii“ si „Vacanta Mare“.

Si la capitolul filme de lungmetraj batalia audientelor, dominata pana acum de PRO TV, devine tot mai intensa. In perioada 1-25 septembrie, acest post, care isi revendica luna de luna, in primavara, aproape toate cele mai urmarite 20 de filme, ramane in Top 20 cu „doar“ 15 filme, in frunte cu „Inamicul Public“ (8,9% rating all-urban, 21,7% share), TVR marcand un respectabil loc trei prin „Gladiatorul“ (7,1 rating) si un loc 14 cu „Air Force One“ (5,4%). Antena 1% reuseste si ea sa atinga locul 8 pentru perioada mentionata cu „Shanghai Noon“ (6,2% rating). Cum rar se intampla la posturile principale de televiziune, PRO TV a reusit la 5 septembrie o audienta spectaculoasa (7% rating, 18,2% share) cu un film romanesc, „Nea Marin Miliardar“.

Fotbalul, regele televiziunii

Cat priveste transmisiunile sportive, fotbalul „rupe tot“ si nu doar in fata altor sporturi, ci si a celorlalte tipuri de emisiuni. In septembrie, recordul absolut l-a atins victoria Stelei impotriva Dinamo Kiev, transmis de PRO TV, care a inregistrat un rating mediu all-urban de 22,5% (49,9% share). De aceste cifre s-au apropiat doar meciurile Steaua-Rapid din 17 septembrie (TVR1, 21% rating, 44,3% share) si Dinamo-Steaua din 20 septembrie (TVR1, 19,4% rating, 44,6% share).

Daca meciurile din Liga I transmise de Antena 1 si TVR au inregistrat un rating mediu de 10,6% pe all-urban (25,4% share), cele din Liga Campionilor, transmise de PRO TV, au atins o medie de 16%. Cifre mult superioare altor transmisiuni sportive importante, precum Formula 1 - Marele Premiu al Italiei (TVR 1, rating 3,4%), Gala de Box Profesionist (TVR 1, rating 0,5%), Tenis-BCR Open Romania (rating mediu 0,3%) sau Cupa Davis (rating mediu 0,8%).