Campania realizata de McCann, Bookfest Books, a fost un success la Golden Drum, aducand un Golden Watch companiei. Gabriel Liiceanu, unul dintre organizatorii Bookfest a redescoperit cu aceasta ocazie publicitatea. “Publicitatea uimeste prin idiotenie, tampenie dar si prin nevoia de a ne juca. Vulgarizarea deformata care te trimite la o origine a originalului, este incantatoare. Povestea asta cu publicitatea este unul dintre cele mai grele lucruri pentru ca trebuie sa imbini simplitatea cu ludicul, riscul fiind sa obtii fie ludic fara simplitate, fie simplitate fara ludic. Lucrarile Bookfest implica aceste doua calitati. La inceput am fost sceptic, acum sunt incantat, am aflat dupa 15-16 ani ca publicitatea isi atinge excelent scopul de a vinde”, a declarat Liiceanu.

Povestea asta cu publicitatea este unul dintre cele mai grele lucruri pentru ca trebuie sa imbini simplitatea cu ludicul, riscul fiind sa obtii fie ludic fara simplitate, fie simplitate fara ludic.Toate acestea, s-au intamplat cu ocazia conferintei tinuta de McCann Erickson pentru a discuta cu jurnalistii despre reusita de la Portoroz, mai ales ca anul acesta se implinesc 10 ani de activitate ai agentiei.

Si Paul Nuber, managerul general al Nestle Romania a fost incantat de reusita McCann la Golen Drum. “Nu am stiut de aceasta campanie pana recent. M-a sunat Enoiu de trei ori in toiul noptii pentru a-mi spune ca am castigat nu stiu ce premiu important”, a precizat acesta.

Alaturi de cei mentionati mai sus s-a aflat si Giovanni Francesco, directorul muzical al MTV Romania, care s-a multumit cu o declaratie destul taioasa: “Colaboram cu McCann Erickson de patru ani si nu trebuie sa mai adaug nimic. Spotul MTV va fi difuzat in aproximativ doua saptamani in MTV Europe, pentru ca se pare ca noi putem mai mult decat ei, daca ne gandim si la spotul ‘Porcul’, de anul trecut, care a rulat pe toate posturile din lume”, a incheiat acesta.

Desi s-a discutat destul de putin despre cei 10 ani de activitate a McCann, viitorul a fost pus serios in discutie, viitor care suna a Cannes, bine-nteles. Urmatoarea editie a celui mai ravnit si mai vechi festival de publicitate din intreaga lume, va avea loc in luna iunie, 2007. Asteptarile sunt mari, Bogdan Enoiu, managing director al McCann Erickson afirmand ca “anul viitor vom sparge gheata la Cannes”. El recunoaste ca va fi destul de greu ca Romania sa intre in asa zisa “organizatie BRIC” ( Brazilia, Rusia, India si China), cele mai premiate tari la acest festival. Solutia oferita de Enoiu este “pastrarea spiritului de competie si atragerea si a altor agentii”.

Intrebati de ce la Cannes sunt inscrise cu mult mai putine lucrari decat la Golden Drum, de exemplu, reprezentantii McCann au recunoscut ca “inscrierea lucrarilor costa mai mult si sunt sanse destul de mari sa aruncam banii pe fereastra, este vorba despre o chestiune economica”, au incheiat acestia.