Cu siguranta, reactiile utilizatorilor romani au fost caracterizate prin entuziasm si uimire datorita noutatii din peisajul online autohton. Potrivit specialistilor din publicitatea online, acest banner are peste 200 de milioane de afisari lunar in Romania. In acest caz, rate-cardul este de 8 euro/ mia de afisari, iar un milion de afisari, de exemplu, vor costa cateva mii de euro.

Astfell, site-ul produselor "Prajitura casei", de la compania de dulciuri si cafea Alka Grup, este promovat pe cel mai accesat site din lume, yahoo.com, intr-o campanie ce a atras in doua saptamani aproape 20.000 de utilizatori romani.

Campania la produsele Alka se desfasoara prin bannere pe serviciul de e-mail Yahoo Mail, serviciul de mesagerie instant Yahoo Messenger si Inside Yahoo, care contine link-uri catre toate serviciile gigantului internet, a informat directorul de marketing si comunicare de la Alka, Ruxandra Roman.

Compania spera ca prin aceasta campanie sa ajunga la cei 2,5 de milioane de romani care acceseaza zilnic site-ul www.yahoo.com, in special la femeile cu varste cuprinse intre 18-34 de ani si la barbatii intre 25 si 39 de ani. Compania a refuzat sa dea informatii in legatura cu costul campaniei online.

Campania, inceputa pe 21 noiembrie si programata sa se incheie la 31 decembrie, a atras in primele doua saptamani majoritatea vizitatorilor site-ului www.prajituracasei.ro: din cei 20.000 de utilizatori unici care au accesat in aceasta perioada site-ul, 95% au intrat direct prin Yahoo, potrivit datelor de audienta ale Alka, a spus pentru NewsIn Ruxandra Roman.

Citeste si:

“Am gasit ca fiind potrivita asocierea caracteristicilor publicului produsului cu cel al utilizatorilor de Yahoo. Alka - Prajitura Casei este dedicata unui public cu viata dinamica, putin timp liber si dornic de noutate”, a spus Amir Krenzia, Director General Alka Grup.

Campania online face parte dintr-o campanie integrata, care mai include spoturi pentru TV si radio, outdoor (panouri stradale) si reclame in presa scrisa.

Insa aceasta campanie nu este o premiera pe piata din Romania. In aceasta vara Starcom Media a derulat o campanie media pentru Jacobs Ice Coffee care a fost sustinuta, pe langa executiile pentru canalele clasice (TV, outdoor si presa) si de o campanie online.
.
Pentru comunicarea efectului racoritor si a gustului Jacobs Ice Coffee, agentia a folosit executii speciale menite sa sublinieze atributele marcii si sa le plaseze intr-un context relevant, in functie de profilul vizitatorilor site-urilor pe care a rulat campania.

Ineditul campaniei a constat in faptul ca, pentru prima data in Romania, comunicarea s-a produs si pe Yahoo! Messenger, datorita afinitatii evidente a acestui canal pentru grupa de varsta 16-29 ani. Din datele statistice puse la dispozitie de Yahoo!, numarul utilizatorilor din Romania de Messenger este de aproximativ 2,5 milioane, din care peste 55% fac parte din acest grup tinta.