Raportul sustine ca BAT targeteaza anual in jur de 750.000 de tineri prin campanii word-of-mouth care incurajeaza tinerii sa se apuce de fumat. Campaniile word-of-mouth, cunoscute si sub numele de buzz marketing, se refera la comunicarea pe cale orala a unor mesaje, dar si la mesajele transmise prin dialoguri online, precum blogurile si email-urile.

Asociatia anti-fumat ASH a mai acuzat compania BAT ca se foloseste de sponsorizarea unor evenimente sportive si muzicale si de campanii virale (spoturi transmise pe internet intre utilizatori).

Raportul ASH spune ca mai multe baruri din Londra au semnat contracte de sponsorizare cu Lucky Strike, o marca a BAT, si ca aceleasi tigari au fost promovate pe YouTube.

"Zilele in care erau folosite personaje din desene animate pentru a vinde produse adolescentilor au apus de mult. BAT a inteles ca, daca vrei sa vinzi unei categorii de public in varsta de 14 ani, trebuie sa te comporti ca si cum te-ai adresa categoriei de 17 ani", a explicat Deborah Arnott, directorul asociatiei care a realizat raportul.

Citeste si:

Reprezentantii companiei BAT au respins toate acuzatiile din raportul ASH. "Copiii nu au fost si nu vor fi niciodata publicul nostru tinta", a declarat un reprezentant al companiei BAT.

British American Tobacco (BAT) este al doilea cel mai mare producator de tigari din lume si detine, la nivel global, 15% din cota de piata. Printre brandurile companiei se numara Dunhill, Kent, Lucky Strike si Pall Mall.