Potrivit surselor citate, bugetul de 100.000 de dolari, pentru campania de informare pentru pensiile private, este achitat de Banca Mondiala, prin proiectul "Dezvoltarea Sectoului Social". Suma nu este foarte mare deoarece campania nu are caracter de marketing, ci consta doar in informarea cetatenilor asupra existentei fondurilor de pensii private, iar postul public de televiziune va difuza gratis clipurile.

Anuntul pentru invitarea companiilor interesate de lictatie a fost publicat in cotidianul Adevarul. Sase firme au depus scrisori de interes, iar in urma evaluarii a fost selectata compania McCann Erickson. Dupa primirea documentatiei si aflarea bugetului, firma s-a retars, invocant "timpul scurt si bugetul restrans", fiind aleasa urmatoarea firma in ordinea evaluarii, Papaya Advertising.

Reprezentantul McCann Erickson, Alexandru Dumitrescu a declarat, pentru NewsIn, ca initial, atunci cand McCann Erickson a acceptat sa participe la licitatia pentru campania publica de informare privind aderarea la sistemul de pensii private, conditiile erau altele, dar ca s-au schimbat pe parcurs. "S-a ajuns astfel nu numai la un buget mult mai mic decat cel anuntat initial, dar si la un brief (caiet de sarcini) care nu corespundea cu viziunea noastra strategica. N-am vrut sa facem o campanie doar din obligatie, pentru ca am fost auntati castigatorii licitatiei. Felicitari Papaya si sper sa faca o treaba cat mai buna in conditiile date", a declarat Alexandru Dumitrescu, associate creative director McCann Erickson.

Citeste si:

Mircea Oancea, presedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP), a spus ca agentia de publicitate Papaya Advertising ar putea semna in aceasta saptamana contractul cu Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private pentru campania de informare.

Oancea a adaugat ca pentru desfasurarea acestei campanii, exista o intelegere cu televiziunea si radioul public, urmand ca informarea despre pensii private sa se faca si prin posta, aceasta modalitate de promovare fiind insa foarte costisitoare. Oancea a mai precizat ca CSSPP cauta fonduri suplimentare pentru promovarea pensiilor private.

Papaya Advertising este o agentie de publicitate independenta, infiintata in 2002, cu o cifra de afaceri de 1,5 milioane de euro in 2006. Agentia condusa de Robert Tiderle are in portofoliu clienti precum BCR Asigurari, Alexandrion, British Council si Comitetul Olimpic Roman. In 2006, Papaya a castigat la festivalul Golden Drum de la Portoroz un Silver Drum cu spotul realizat pentru Kreskova.