Ideea de baza a proiectului este construirea unei retele publicitare mondiale care sa foloseasca mana de lucru straina pentru crearea a sute de versiuni diferite de print-uri si spot-uri publicitare. Apoi,
folosind informatii despre consumatori si algoritmi computerizati, reteaua va decide ce mesaj publicitar va arata fiecarei persoane in parte. Altfel spus, scopul este transformarea publicitatii dintr-o masa
de mesaje si spot-uri publicitare in mesaje personalizate pentru fiecare potential consumator.

“Este doar o chestiune de timp pana cand intrega lume a publicitatii va fi digitala”, este de parere David W. Kenny, presedintele si directorul executiv al Digitas, agentia de publicitate achizitionata curand de
grupul Publicis pentru suma de 1,3 miliarde de dolari (940.000.000 de euro). In prezent, acesta se ocupa de remodelarea intregii strategii publicitare pentru marele conglomerat Publicis, in care sunt incluse agentii precum Saatchi&Saatchi, Leo Burnett si Starcom MediaVest Group, dar si clienti importanti precum Procter&Gamble, American Express, Hewlett-Packard si General Motors.

“Intentionam sa facem din Digitas si Publicis o platforma globala pe care toata lumea sa o foloseasca pentru a asocia informatiilor anumite mesaje publicitare. Acum are loc o mare transformare in ceea ce priveste stilul de viata al consumatorilor si informatiile pe care le avem despre acestia, insa putine sunt acele companii care au facut progrese in domeniu”, crede Kenny.

Citeste si:

Saptamana trecuta, Publicis a facut un pas inainte in ceea ce priveste planul sau de digitalizare a publicitatii prin cumpararea unei agentii de advertising digital din China, Communication Central Group. Achizitia face ca agentia sa se lanseze pe piata chineza de advertising, care are un ritm accelerat de dezvoltare, ajungand pana la 20% pe an, fata de cele 5 procente ale pietei mondiale. “Sunt sanse sa investim chiar acum in pietele din China, India, Rusia si Brazilia, ceea ce ne va aduce mari profituri in urmatorii cinci ani. Aceste tari vor cunoaste un boom economic, iar publicitatea va merge direct pe telefoanele mobile si pe Internet”, a declarat CEO-ul de la Digitas.

Initiativa Publicis se doreste a fi o alternativa pe campul de batalie intre marii giganti publicitari precum Google, Yahoo sau Microsoft si companiile care cumpara publicitate. “Cum privim noi companiile ca
Google, Yahoo sau Microsoft? Este foarte important sa constientizam ca industria noastra este intr-o continua dezvoltare si ca granitele incep sa se estompeze, asa incat e normal ca cele trei mari corporatii sa aiba venituri imense, in mare parte datorate si publicitatii”, a afirmat presedintele si directorul executiv al grupului Publicis, Maurice Levy. El a adaugat ca nu intentioneaza sa intre in competitie cu Google, ci mai degraba vrea ca Google sa ajunga sa aiba nevoie de Publicis.