Studiul sugereaza ca, la fel ca si adultii, copiii foarte mici sunt extrem de influentati de branding. "Experimentul demonstreaza simplu si elegant ca publicitatea spala efectiv creierele copiilor, generand preferinte nemotivate pentru anumite produse alimentare", a declarat doctorul David Katz, director al Centrului pentru Cercetare si Prevenire, din cadrul Yale University, citat de Forbes.

Studiul a fost condus de doctorul Thomas Robinson, cadru asociat la Stanford. La experiment au participat 63 de copii intre trei si cinci ani, care au degustat cinci feluri de mancare: nuggets de pui, hamburger, cartofi prajiti, morcovi si lapte. Cartofii prajiti, hamburgerii si nuggets-urile erau toate de la McDonald's, iar laptele si morcovii proveneau de la alimentara. Fiecare mostra de mancare a fost impartita in doua portii: una servita in ambalaje McDonald's, iar cealalta in ambalaje simple, fara logo.

Dupa ce au gustat din mancare, copiii au spus ca produsele din ambalajele McDonald's sunt mai gustoase decat celelalte, chiar daca erau identice. "Copiii nu numai ca cer mancare de la McDonald's. Dar ei sunt convinsi ca nugget-ul de pui care provine de la McDonald's este mai bun decat unul identic, nebrandat", a spus Robinson.

Copiii chestionati proveneau din familii cu venituri medii sau reduse si aveau, in medie, 2,4 televizoare acasa. O treime din ei mancau la McDonald's mai des de o data pe saptamana si mai mult de trei sferturi din ei aveau jucarii McDonald's acasa.

Citeste si:

"Aceasta este o oportunitate pentru companiile puternic brandate de a lupta impotriva cresterii obezitatii la copii, prin modificarea ofertei de mancare", este de parere Robinson.

Purtatorul de cuvant al McDonald's sustine ca gigantul american se ocupa exact cu acest lucru. "McDonald's face publicitate doar pentru Happy Meal-urile care contin McNuggets cu carne alba, felii proaspete de mar si lapte degresat – o masa sanatoasa de numai 375 de calorii. In plus, recenta noastra colaborare cu producatorii lui 'Shrek' a insemnat o promovare agresiva a fructelor, legumelor si laptelui. Am aratat ca incercam o abordare progresiva a unui marketing responsabil".

McDonald's este perfect constient de impactul pe care il are asupra copiilor, crede doctorul Thomas Robinson. Este compania care cheltuieste cel mai mult pe publicitatea pentru produsele fast-food adresate copiilor. Specialistii estimeaza ca McDonald's investeste mai mult de un miliard de dolari anual in publicitate, in Statele Unite.