Cine spunea ca Ad’Or nu mai are nimic de spus are mari sanse sa se insele. Nu neaparat cu editia 2005, dar cu siguranta aceasta va fi cea care va arunca in aer “gostarii” asa cum ii denumea unul din creativii de anul trecut ai festivalului.

Bantuit de fantomele trecutului, cel mai prestigios festival de publicitate din Romania are sanse sa se ridice din propria-i cenusa. « Considerand experienta anilor trecuti si posibile contestatii referitoare la legitimitatea inscrierii unor lucrari, Comitetul de organizare a decis afisarea publica a lucrarilor inscrise pe site-ul oficial al festivalului www.ador.ro, incepand de miercuri, 18 mai, facilitand si exprimarea online a opiniilor vizitatorilor. » spun organizatorii Ad’Or 2005. Tot ei mai precizeaza ca programul seminariilor si al expozitiei din World Trade Plaza va fi disponibil pe internet cu aceeasi data. Cum acest lucru nu a fost facut public pana la aceasta data, surpriza are sansa sa arunce in aer multe dintre lucrarile care se doreau mai proaspete decat altele.

Dezbaterea publica a inscrierilor va da posibilitatea lucrarilor cu adevarat valoroase sa-si apere pozitiile iar cele “comandate” sa faca deliciul presei “de specialitate”. Cu atat mai mult cu cat “Comitetul de organizare invita la formularea libera a contestatiilor persoanelor sau agentiilor care considera o anumita lucrare inscrisa in festival incompatibila cu regulamentul si statutul festivalului. Comitetul de organizare va analiza in sedinta extraordinara contestatiile si va decide acceptarea sau respingerea acestora, prin consens, in prezenta reprezentantilor agentiilor ale caror lucrari au fost indicate » mai subliniaza organizatorii editiei din acest an.

Anul acesta sunt inscrise in competitie 24 de agentii si peste 350 de lucrari. Miza unei intreceri oneste o vor da si premiile festivalului. O alta noutate o reprezinta faptul ca “Agentia anului” va pleca acasa cu o masina. Cei ce-si vor adjudeca titlul "Agentia anului" vor pleca acasa, pe langa trofeul Ad’Or, si cu un SEAT Ibiza.

Dintre cele 24 de agentii inscrise in festival, 16 agentii sunt membre RAAA si 8 non-membre. Nume mari cum sunt Lowe & Partners, Tempo Advertising, Headvertising , Next Cap, Gavrila si Asociatii au ales alte oportunitati de afirmare a creativitatii. Printre cei care au trecut pragul Ad'Or 2005 se numara insa ADDV EURO RSCG, Brands & Bears Publicitate, BV McCann Erickson Advertising, DDB, GMP Advertising, Graffiti BBDO, Grey Worlwide Romania, ICON Advertising, IMAGER the Image Creator, iMagic, Leo Burnett & Target, Ogilvy&Mathers Advertising, Propaganda, Proximity Bucharest, Publicis, Red Cell Advertising, Saatchi&Saatchi, Scala Thompson Publicitate, SM Art Advertising, Spotlight, Totem Communication, United Communication, Violet Advertising si Y&R/Team Advertising.

Dupa cum spun organizatorii, in festival au fost inscrise in concurs 351 de lucrari, cel mai mare numar de inscrieri inregistrandu-se la sectiunea "Campania Anului", trofeu pentru care se lupta anul acesta Ogilvy&Mather Advertising, Violet Advertising si Y&R/Team Advertising cu cate o inscriere, GMP Advertising cu 2 inscrieri, Saatchi&Saatchi cu 3 inscrieri, Leo Burnett & Target cu 4 inscrieri si BV McCann Erickson Advertising cu 7 inscrieri.

Aflat la a cincea editie, Festivalul de Publicitate Ad'Or va avea loc intre 24 si 27 mai la World Trade Center Bucuresti. Castigatorii vor fi anuntati in data de 28 mai, in cadrul festiv al Galei Premiilor Ad'Or, cu incepere de la ora 19:30, la World Trade Plaza. Potrivit organizatorilor sai, festivalul este cel mai important reper in industria de profil din Romania si acopera toate formele de publicitate, de la spoturi TV si radio pana la printuri si direct mailing. Scopul festivalului este recunoasterea excelentei si creativitatii in publicitatea romaneasca.