Mindshare Interaction este una din cele mai importante agentii de publicitate online, care detine 15% din piata de profil din Rusia, potrivit eMarketer.

Spre comparatie, publicitatea online va creste in 2008 cu 50% in Romania, ajungand la 15 milioane de euro, iar in Bulgaria la doar 9 milioane de euro.

Producatorii de automobile si furnizorii de telefoane mobile au deschis drumul pentru piata advertisingului online din Rusia, cheltuind 2 milioane de dolari (1,3 milioane euro) fiecare, aceste sume excluzand costurile de creatie si productie.

Totodata, centrul de analiza Video International, care reprezinta cea mai mare divizie de cercetare intre agentiile de advertising rusesc, a estimat in septembrie anul trecut ca publicitatea pe Internet va atinge in 2007 4,1 miliarde de ruble ( aproximativ 112 milioane euro), potrivit eMarketer.

Citeste si:

Mai mult de jumatate din cheltuielile realizate in publicitatea online anul trecut in Rusia s-au dus catre cercetare si reclame contextuale, in timp ce 43% s-au indreptat catre reclamele online.

Doua dintre cele mai mari companii de Internet rusesti, Yandex si Rambler au dominat piata, detinand 63% din cheltuielile pentru publicitatea online. In schimb, Google a obtinut mai putin de 3% din totalul de pe piata publicitara online si aproape 5% din piata de advertising contextual.

Majoritatea advertiserilor de top din Rusia sunt din domeniul telecomunicatiilor, al pietei auto, din domeniul tehnologic si din sectoarele consumatorilor de bunuri. Cei din piata auto au fost fruntasi, cu un sfert din totalul cheltuielilor.