Piata de publicitate online din Rusia se va dubla in acest an , de la 369 de milioane de dolari (253 milioane euro) anul trecut, la 685 de milioane de dolari (469 milioane euro) in 2008, conform unei cercetari efectuate de Mindshare Interaction.
Mindshare Interaction este una din cele mai importante agentii de publicitate online, care detine 15% din piata de profil din Rusia, potrivit eMarketer.

Spre comparatie, publicitatea online va creste in 2008 cu 50% in Romania, ajungand la 15 milioane de euro, iar in Bulgaria la doar 9 milioane de euro.

Producatorii de automobile si furnizorii de telefoane mobile au deschis drumul pentru piata advertisingului online din Rusia, cheltuind 2 milioane de dolari (1,3 milioane euro) fiecare, aceste sume excluzand costurile de creatie si productie.

Totodata, centrul de analiza Video International, care reprezinta cea mai mare divizie de cercetare intre agentiile de advertising rusesc, a estimat in septembrie anul trecut ca publicitatea pe Internet va atinge in 2007 4,1 miliarde de ruble ( aproximativ 112 milioane euro), potrivit eMarketer.

Mai mult de jumatate din cheltuielile realizate in publicitatea online anul trecut in Rusia s-au dus catre cercetare si reclame contextuale, in timp ce 43% s-au indreptat catre reclamele online.

Doua dintre cele mai mari companii de Internet rusesti, Yandex si Rambler au dominat piata, detinand 63% din cheltuielile pentru publicitatea online. In schimb, Google a obtinut mai putin de 3% din totalul de pe piata publicitara online si aproape 5% din piata de advertising contextual.

Majoritatea advertiserilor de top din Rusia sunt din domeniul telecomunicatiilor, al pietei auto, din domeniul tehnologic si din sectoarele consumatorilor de bunuri. Cei din piata auto au fost fruntasi, cu un sfert din totalul cheltuielilor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri